Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
pära

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av pära »

Bengtsson den yngre skrev:
Silversixx skrev:Det hade nog sett bättre och häftigare ut om du tillämpade vortexen till gubbens form, istället för en cirkel :)
JA! det resultatet är jag sjukt nyfiken på!
Fast om du skuttar i warpen kommer du ofta ut genom ett hål och materialiserar dig inte ur tomma intet..

Malleus

Inlägg av Malleus »

Fruktansvärt synd att metallfiguren är så stel, svårt att få en liten grupp att komma ur warpen på olika sätt =/
men, Sjukt kul och fräckt, ska bli kul att se när fler är klara hur squad resultatet blir! två tummar upp!

Anton

Inlägg av Anton »

MITTZ skrev:WIP

warp spiders

funkar idén?
Han ser lite stel ut i den posen, jag vet ska få dem att se ut som de kommer ut ur vortexen. Den här var ett test...
Det funkar! Men ha alltid merparten av figuren utanför portalen, annars ser det bara ut som att du försöker snåla in på göbbs.

Blom

Inlägg av Blom »

Bättre bilder denna gång :D och denna gång på en Venom... Inte bara Speedfreak som kan såga sönder Raiders :roll:

Bild
image uploader

Bild
image host

Bild
myspace image uploader
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skurk3n

Inlägg av Skurk3n »

Riktigt snygg venom där blom funderar på samma sak fast bygga korgen själv har inte riktigt råd med söndersågade raiders :P

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Malleus skrev:Fruktansvärt synd att metallfiguren är så stel, svårt att få en liten grupp att komma ur warpen på olika sätt =/
men, Sjukt kul och fräckt, ska bli kul att se när fler är klara hur squad resultatet blir! två tummar upp!
ja, spindelmodellerna är ganska fräcka som de är men det finns ju inte mycket att jobba med i fråga om poser...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ser bra ut Blom. På med lite färger nu och ta fler bilder.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 11 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

snolb

Inlägg av snolb »

Bild
Bild
Bild

Blom

Inlägg av Blom »

Skurk3n skrev:Riktigt snygg venom där blom funderar på samma sak fast bygga korgen själv har inte riktigt råd med söndersågade raiders :P
tackar =) Äch då, 500kr för en modell är väll inte så farligt :roll:
Röde skrev:Ser bra ut Blom. På med lite färger nu och ta fler bilder.
tackar =) har lite annat och måla inna.. 3 bikes.. 1 wrack och en raider sen ska det bli venomen =) Ska försöka fotaså mycket som möjligt under arbetets gång =)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

@ Blom: Blir kanonfint det där som jag sa tidigare på msn men kanske lite mera spiky saker i fronten? så det blir mindre Eldar & mera Datk Eldar? :)

@ snolb: Black Legion på G eller!? :) en av mina favorit fraktioner i Chaos iallafall bra jobbat!

Själv så har jag pillat på Gargant bygget! som det ser ut nu så kommer det bli en slasher gargant lite mindre än en gargant fast större än en stompa kommer den bli i storlek! :)

monterade ner botten & delar avinsidan där magkanonen ska sitta för att jag ville bygga en "tunnel" mellan transport utrymmet och där magkanonen ska sitta kommer nog ge ett skapligt intryck då jag har fått detaljarbetet klart
Uppdate 7 upload.JPG
(49.75 KiB) Nerladdad 935 gånger
"Lådan" till själva transportutrymmet har inte skurit ut hålet till själva tunneln än med det kommer göras idag mest troligt man jag har lite småplaner på att göra själva lådan ett par centimeter större på bredden & höjden, har "torr" monterat en del av baksidan på stompa hullet på garganten med
Uppdate 8 upload.JPG
(75.44 KiB) Nerladdad 940 gånger
Taket samt nersänkningen där motor & skorstenarna från stompan ska sitta har torrmonterat baksidan/Kanonplatformen på en basselisk för att kanske använda men det kan lika gärna bli flaket från en trukk har inte riktigt bestämt mig än :)
Uppdate 9 upload.JPG
(87.98 KiB) Nerladdad 940 gånger
den börjar ta form nu :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar