Runes målarhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

@Röde
Japp, den behöver något som får den att "poppa".

Använde du förresten maskeringstejp eller något när du gjorde kamouflaget på din IMP armé? Tycker strecken i ditt kamouflage är galet raka.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Runes målarhörna

Inlägg av DHettNeck »

Håller med om att lite vita siffror och markeringar skulle vara nice. Nu ser den nice men lite monoton ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Röde »

RUNE skrev:@Röde
Japp, den behöver något som får den att "poppa".

Använde du förresten maskeringstejp eller något när du gjorde kamouflaget på din IMP armé? Tycker strecken i ditt kamouflage är galet raka.
Nä ingen tejp. Nedvattnad färg och tålamod är receptet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Runes målarhörna

Inlägg av Max S »

Tänkte om du ska lägga till fler effekter/detaljer så kan ju slitage och oljespill vara något samt lite damm. Vilken typ av terräng/väder tänker du dig? Vad har tanken gjort innan? Hur länge har den varit i strid?

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Well, känner mig hyfsat färdig med min Punisher nu...

Det blev lite dekaler och jag har bättrat på vädringen som mattlacken sköljde bort.
Det är lite knepigt att ta bra bilder på den rackaren då ljuset tenderar att reflekteras i mattlacken.

Jag gjorde också lite "battle damage" på fronten och tornet.

Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

OK, då har jag gett mig i kast med nästa projekt. En grupp terminators.

Bild

Rätt brutala high lights som ni kanske lägger märke till men det blir ganska effektfullt på spelbordet.
Kör ett ganska dämpat färgschema då jag försöker ha en mer trovärdig stil på figurerna. Visst, kanske man krigar på planeten "Neongul" i bland och så men militärgrön kändes mer trolig på någon vänster.

Bilden är lite budget eftersom den är tagen med mobilkameran. Färger och detaljer är inte riktigt hundra.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Runes målarhörna

Inlägg av Max S »

Finns fina bilder i IA-böckerna om Badabkriget på Raptors om du behöver skoj inspiration. Militärgröna med mycket rost på grund av ohälsosam luft.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Fortsätter parallellt med mina Terminators med några gamla metall-scouts som jag har liggande. Kom över en hel hög med Scouts för några år sedan men spelar inte så mycket med de.

Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

OK, då har min Vendetta mer eller mindre blivit klar. Fotot är lite grynigt men det är taget med mobilkameran i tafflig belysning så det är svårt att få till bra kort.

Bild

Det går i samma ökenkamouflage som resten av min Imperial Guard armé men undersidan lämnade jag utan kamouflage, då den ska vara mot himlen. Testade att måla undersidan med Bleached bone (vad den färgen nu heter i dag) som "riktiga" plan men det såg inte bra ut. Så fluffmässigt så får jag skylla på att himlen i 40K alltid är täckta av sandstormar.

Deklarerna på stjärten är målade med mattlack vilket ser bra ut OM inte ljuset faller i en viss vinkel. Då framträder de som lite glansiga som på fotot.

Spontant:
Stor modell, kommer inte vara lätt att få ner i spelväskan.
Där blev en glipa mellan huvarna som jag fick Green Stuff:a för att det skulle se OK ut. Kunde blivit bättre men det duger för mig. Har alltid svårt att få GS att bli jämnt. Det däringa Liquid Green Stuff verkar intressant.
Annars en solid, lättbyggd modell som inte tog lång tid att smacka ihop.
Jag skulle vilja tacka min Landraider Crusader som donerat laserkanonerna till detta projektet. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Runes målarhörna

Inlägg av Max S »

Hur gjorde du med besättningen i bilen och fönstren?

Skriv svar