Hur tar man bäst bort färg från plast?
-
Hundvalpen
Re: Hur tar man bäst bort färg från plast?
Brukar fylla ett dricksglas med T-röd, stoppar i modellen och låter den ligga i ca 3 minuter. Sen lyfter jag upp modellen och börjar skrubba lite lätt med en tandborste. Färgen lossar hur lätt som helst. Doppar modellen lite då och då mellan skrubbningen för att få den ren så man ser vart färgen är borta osv.

-
Silversixx
Bromsvätska är det enda som fungerar bra och inte smälter figurerna/kräver att man sliter ut sig med en tandborste.
- speedfreek
Fanni har fel!
Ibland funkar T-röd mycket bättre än bromsvätska!
Ibland funkar T-röd mycket bättre än bromsvätska!
-
Silversixx
Fanni har rätt!
Jag har testat drygt 4 varianter av bromsvätska.
Vissa har varit lite halvkassa. Den som Preem säljer tycker jag funkar bäst.
Och bättre än T-röd t om!
Nu var det iofs 4 år sedan jag testade T-röd, men jag upplever att det är så djävulskt långsamt till skillnad mot bromsvätska.
Bara för att så ska jag göra ett field-test på Gast imorgon för att bevisa att Pär har fel, igen.
Jag har testat drygt 4 varianter av bromsvätska.
Vissa har varit lite halvkassa. Den som Preem säljer tycker jag funkar bäst.
Och bättre än T-röd t om!
Nu var det iofs 4 år sedan jag testade T-röd, men jag upplever att det är så djävulskt långsamt till skillnad mot bromsvätska.
Bara för att så ska jag göra ett field-test på Gast imorgon för att bevisa att Pär har fel, igen.
-
Hundvalpen
Gör ingn nytta att låta figgen ligga i T-röd en längre tid, låt den ligga några minuter och sedan borstar du bara av färgen med tandborsten, små lätta tag och färgen rinner av utan problem. Mycket möjligt att någon bromsvätska funkar bättre, har själv bara kört T-röd. Ska bli kul att höra om ditt test 

-
spankedsurfer
Jag vet att det nämnts, men för att få bort Armypainters Quickshade från metallfigurer. Funkar Aceton? T-Röd? Vilket märke av bromsvätska? Några tips?
-
Claimh_Solais
Vill du köra harcore tar du brudens nagellacksborttagare och slänger ner gubbar i det
luktar satan men det går sjukt fort att få dom rena ty 15min
luktar satan men det går sjukt fort att få dom rena ty 15min
grumme grönsåpa! Måste vara grumme, provade med coop:s en gång och det funkade inte alls! Ang bromsvätska så ska det vara DOT 4 vätska för att funka bäst. Muffin hade ju kollat upp inehållet på det jänkarna använder (simple green) och hittat att ajax kök är ganska lika inehåll!
Så klart aceton på metall. Snabbt, billigt och enkelt.
Även på plast har jag aldrig haft problem att få väck färg och dipp (armypainters quickshade) efter 12+ timmars rödspritsbad. Men kan vara lite spår från primern kvar.
Även på plast har jag aldrig haft problem att få väck färg och dipp (armypainters quickshade) efter 12+ timmars rödspritsbad. Men kan vara lite spår från primern kvar.