Lagerlöf spawnar en Tervigon

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Lagerlöf spawnar en Tervigon

Inlägg av speedfreek »

Halvar skrev:men jag tänker absolut inte förstöra en carnifex helt (även fast reglerna redan gjort det) genom att byta bas på den när man ibland använder den som tervigon/tyrannofex.
Jag vågar påstå att du är helt fel ute om du har en modell som du tycker skall fungera som dessa tre, men det problemet kan vi ta nästa gång jag arrangerar en turnering istället för här och nu.

/han som känner han som har en wysiwyg-hammare

Halvar

Inlägg av Halvar »

byter armar till ett par som håller en massa äggsäckar under vanliga magen, huvudet till ett som slicker ren en nyckläckt termagaunt och en annan nykläckt termagaunt som ramlar ur ena äggsäcken samt att byta ut frontpansaret mot ett större, möjligtvis med en skorsten om jag känner mig bra på modellering. främre benen blir antagligen de gamla fula scything talons något omgjorda så man inte tror de är just scything talons (om jag nu inte köper till det för skojs skull) - tervigon

bara vanliga vapen, frag spines frontskölden och ett ganska vanligt huvud - carnifex

samma frontpansar som på tervigon (eller ett liknande, beror på om det ska komma äggsäckar ur tervigonens frontpansar eller inte), samma fula scythes som framben, mellanbenen håller en stor kanon under magen och huvudet har en del tentakler/tungor som hjälper att hålla upp den framtunga kanonen - tyrannofex (något mindre kanon för acid spray, fleshborer hive eller vad den heter känns helt onödig att skapa)

jag vill fortfarande påstå att bilderna i codexen ger tervigoner/tyrannofexer ett snarlikt utseende som carnifexen.

sen att jag inte har något jobb gör juh inte situationen lättare heller. punga ut med en massa extra pengar jag inte har för att ha olika modeller som är konverterade av samma bas-modell känns inte riktigt 100.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag blir väldigt gärna överbevisad om att jag har fel.

Lycka till...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

tänk så här: vad kommer GW att använda för bas till den när de släpper en model? Jag sätter 1000 spän på den ovala..

Halvar

Inlägg av Halvar »

för det första tror jag inte de kommer släppa en modell, absolut inte innan 6th edition. har inte så stor erfarenhet av att de släpper modeller till figurer som redan har regler. skulle det kommit en modell hade den med största sannolikhet kommit i samband med codexen.

men som jag sagt, jag kommer lägga en skapad oval platta under vanliga plattan. när jag väl får mina magneter vill säga (skåningar...)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

"Second wave" kallar de det, den andra omgång med modeller som kommer några månader efter att codexen släppts.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

ja de brukar alltid släppa lite saker senare för att hålla igång omsättningen på armen...
De släpper ju nya saker till ig codexen snart i en 3rd wave

egge

Inlägg av egge »

6 wounds = stor bas.

garanterat.

Cool modell! Men den skulle passa sjukt mycket bättre på en större bas.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Lagerlöf

Inlägg av Lagerlöf »

egge skrev:6 wounds = stor bas.

garanterat.

Cool modell! Men den skulle passa sjukt mycket bättre på en större bas.
Mest on-topic hittills! ^^

Tackar. Får väl göra en ful bas och sätta under, om inte nån råkade köpa en trygon och slänga allt utom basen och inte vill ha den längre?

hansson

Inlägg av hansson »

Basen finns att köpa separat. Har ingenting personligen emot att den sitter på en mindre bas, men tror att det skulle bli betydligt snyggare med oval. Ser för övrigt bra ut!

Skriv svar