Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

genocidest skrev:Har länge snyltat inspiration här på forumet utan att lägga upp någonting själv så tänkte det var dags att ge något litet tillbaka. Det blir detta senaste nyförvärv som får äran att vara min första upload och dessutom att leda mina furries till seger på öppna SM nu i helgen!
Ser riktigt najs ut! Precis lagom mängd battle damage också, det känns som folk går bananas med detta annars! Ska bli intressant att se resten av armén. Välkommen in i värmen.

Jag har även en liten uppdatering på min Commander. Den har nu fått färg, wash och några highlights. Men framförallt poserats på basen. Så nu börjar det likna något minsann.

Bild

Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

Mycket styr nu innan jul men lite har jag allt hunnit med sen sist. Den sekundära färgen, linser samt lite gulddetaljer har lagts till. Allt svart har fått ett layer av Eshin Grey samt lite lightlights. Nu ska armarna magnetiseras och så ska det göras highlights och lite battle damage på de bruna. Ni kan även se mitt experiment med blå resin kristaller på basen som tyvärr inte alls blev bra då skiten reagerade illa med limmet och blev "molnigt". Oklar hur jag går vidare där tyvärr...

Jaja här är iallafall tre glada bilder.
Bild
Bild
Bild

Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

Då var figuren färdigbyggd och alla grundfärger sitter. Nu saknas lite highlights och sen kan jag gå vidare och måla min Ghostkeel.
Bild
Bild

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Jag är ingen vidare fotograf och hyfsat medelmåttig på att måla, men jag modifierar gärna en och annan figur när tillfälle ges. :)
Het som få..
Bild

Bild

Edit: Hmm, förstår inte varför bilderna är så suddiga här. De är ju skarpa i mobilen..
Det finns faktiskt lite glöd på yxans egg även om det syns dåligt på bild och ögonen ser lite bättre ut irl.. :/
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Jonke »

Det weapon swappet var ju riktigt bra! Nästan så jag måste bygga om min fuegan.

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Hans yxa är lite utdaterad, Ghostyxorna är så mycket coolare. Pipan längst ut på firepiken förlängde jag bara med greystuff då den kändes lite trubbig och kort.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av MITTZ »

Den fuegan vart riktigt najs!

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Oj, tack. Kan säga att jag tittar avundsvärt på dina Eldar och den crisphet du får till. En stil jag själv vill kunna lära mig.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av MITTZ »

Äh de gamla alverna...skrapar me foten :-)
Tack så mycket!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Nurgle »

Snyggt! Gillar även den uppvärmda stålet på pipan.

Skriv svar