Trött på gw,s metallfärger
Jag är lite nyfiken på liquid gold men jag måste fråga en ska. Det verkar som om man ska undvika vatten i samband med målningen men hur är det efteråt. Jag försöker köra så mycket vattenbarserat som möjligt men jag tycker att model air färgerna är lite tråkiga när det inte är stål/silver/liknande som jag är ute efter.
Re: Trött på gw,s metallfärger
Det finns ju även guld och koppar etc i model air serien..
Jag tycker de är lite bleka.
Vad är det du tycker är dåligt med gws metallfärger? Det underlättar att leta alternativ eller tips om vi visste varför. Är det för att de täcker dåligt? Fel nyanser? Ful burk?
det jag inte gillar med gw,s färger är:
burken är gjord för att färgen skall torka. (alla efter dom sexkantiga burkarna.)
färgen i sig torkar i cirka warp 9 på paletten...
efter ett tag, då metallfärger används mindre än dom andra, separerar pigmenten.
jo jag vet att alla färger gör det, men gw,s gör mer (enligt mig.)
och att tunna ner den med vatten är svårdoserat.
ni ser! jag är liten bitter f***a!
burken är gjord för att färgen skall torka. (alla efter dom sexkantiga burkarna.)
färgen i sig torkar i cirka warp 9 på paletten...
efter ett tag, då metallfärger används mindre än dom andra, separerar pigmenten.
jo jag vet att alla färger gör det, men gw,s gör mer (enligt mig.)
och att tunna ner den med vatten är svårdoserat.
ni ser! jag är liten bitter f***a!
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
Jag använder mest vallejo själv, men det låter som en hel del av dina bekymmer går att lösa med att skaka/röra och att byta palett (testa våtpalett eller blandkopp så kanske det inte torkar lika fort?). Gws burkar går ju kanske inte göra så mycket åt förvisso...
Ett annat tips är ju att aldrig måla metallfärg direkt på undercoaten. Utan att istället först måla med passande annan färg, tex en mörk grå innan "vanlig" metall.
Ett annat tips är ju att aldrig måla metallfärg direkt på undercoaten. Utan att istället först måla med passande annan färg, tex en mörk grå innan "vanlig" metall.
- Lottomannen
Jag fick en rejäl skillnad när jag började måla med metallfärger i tre lager. Och framför allt med en "base-metallic" i botten. Tycker mig också märka att de färgerna inte separerar riktigt lika jävligt som "layer"-varianten.
Men det kanske bara är jag som är dum som inte gjorde så från början...;-p
Men det kanske bara är jag som är dum som inte gjorde så från början...;-p
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
nu har jag provat vallijo,s färger.
är så pass nöjd med liquid gold färgerna så att leta vidare känns överkurs.
mycket bättre än gw,s färger.
en fröjd att måla med.
är så pass nöjd med liquid gold färgerna så att leta vidare känns överkurs.
mycket bättre än gw,s färger.
en fröjd att måla med.
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
- Lottomannen
Upplevde du det som bökigt att inte ha möjligheten att tunna ut dem med vatten? Blev lite nyfiken på dem, men är rädd för meck.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K