Tips på BRA penslar och var man kan köpa dem?
Tips på BRA penslar och var man kan köpa dem?
Jag har tröttnat rejält på GW penslar som enligt mig suger discoballe. Det slutar alltid med att toppen spricker upp så det blir omöjligt att få någon som helst kontroll över det man målar. Nån som har tips på bra penslar?
Re: Tips på BRA penslar och var man kan köpa dem?
Winsor & Newton series 7 sägs vara jävligt vassa (och kostar därefter). Å andra sidan har jag sett vissa som tycks ha fått måndags-ex också.
http://www.mattonbutiken.se/index/produ ... 7-00_.html
http://www.mattonbutiken.se/index/produ ... 7-00_.html
-
Claimh_Solais
Tycker själv GW funkar relativt bra och dom är inte så dyra faktiskt
visst har fått några med helt åt helvete spets ..men då duger den till wash/grundmålning
annars är jag med nyfiken på vad som bjuds ..vill inte lägga massa pengar och köpa utomlands , men vill inte heller köpa skräp
visst har fått några med helt åt helvete spets ..men då duger den till wash/grundmålning
annars är jag med nyfiken på vad som bjuds ..vill inte lägga massa pengar och köpa utomlands , men vill inte heller köpa skräp
Som med alla penslar och deras kvalitet så beror det egentligen mest på hur man behandlar dem. Är man noga med att inte doppa färgerna för djupt, att trycka för hårt eller att använda vanliga "fin-penslar" till washes och drybrush och sköter om dem kontinuerligt med penseltvätt, ja då håller de också länge 
Winsor & Newton är bra. En del Kolinskypenslar också. De flesta är egentligen bra om du är rädd om dem.
Min absolut bästa pensel någonsin är en av GWs gamla versioner av "Citadel Standard Brush". Den har varit i perfekt skick under 6 år!, och har fortfarande spets som om den vore ny. Vet inte vad det är med den, men måste vara dopning eller nåt
Winsor & Newton är bra. En del Kolinskypenslar också. De flesta är egentligen bra om du är rädd om dem.
Min absolut bästa pensel någonsin är en av GWs gamla versioner av "Citadel Standard Brush". Den har varit i perfekt skick under 6 år!, och har fortfarande spets som om den vore ny. Vet inte vad det är med den, men måste vara dopning eller nåt
-
Claimh_Solais
Ancalagon skrev:Som med alla penslar och deras kvalitet så beror det egentligen mest på hur man behandlar dem. Är man noga med att inte doppa färgerna för djupt, att trycka för hårt eller att använda vanliga "fin-penslar" till washes och drybrush och sköter om dem kontinuerligt med penseltvätt, ja då håller de också länge
Eller hur ?! den är ren kärlek synd att dom nya inte är lika awesome
- Styranimon
Jag har bytt till Army Painter från GW, tycker de funkar bättre 
Ja, även jag levde i denna uppfattning eftersom jag har haft äldre GW penslar som varit toppen. Men de nya håller inte alls måttet =(Ancalagon skrev:Som med alla penslar och deras kvalitet så beror det egentligen mest på hur man behandlar dem. Är man noga med att inte doppa färgerna för djupt, att trycka för hårt eller att använda vanliga "fin-penslar" till washes och drybrush och sköter om dem kontinuerligt med penseltvätt, ja då håller de också länge
Visst gör de? Jag har testat ett tjugotal olika penslar men alltid gått tillbaks till "AP - highlighting". En lite halvsliten för att måla själva gubben och sedan en med vass spets för smådetaljerna. Helt klart min favoritpensel.Styranimon skrev:Jag har bytt till Army Painter från GW, tycker de funkar bättre
Mycket bra penslar till en mycket billig peng är Da Vincis serie 36 (svarta penslar), kostar typ som GWs eller mindre. Använder dem till det mesta även om det är ren kärlek att måla med en Serie 7 från W&N så är de ett utmärkt substitut:)