Ancalagon skrev:Jag tycker forfarande att räkna Victory Points på det sättet (hur mycket man dödat) är lite väl som att gå tillbaka till 4th edition, men det är bara min åsikt.
Vi har tagit till oss av detta och diskuterat kring det hela. Vi kom fram till att vi vill köra med VP denna turnering. (Till nästa år kommer ett hel annat upplägg att vara)
DHettNeck skrev:Eran regel om nya turer när det är 30min kvar är ingen höjdare. Att komma överräns är inte en bra lösning.
Sätt istället att inga nya game turn får påbörjas när det är en kvart kvar. Punkt! Oavsett vad den ena eller andra spelaren vill.
På 30min hinner man ofta spela 2-3 turn när det är få modeller kvar på slutet.
Stora delar av regelhäftet har kopierats från fantasyregelhäftet och därav slapp sådana saker igenom

Vi tycker 15 minuter låter mer rimligt. Håller ni med?
DarkMessiah skrev:Fråga som dök upp idag kring spelbordet..
Kommer ni tillåta Imperial Armour?
Ser ju i regelhäftet det står inga restriktioner förutom fortifications, men tänkte ifall det är förbisett..
Endast böcker släppta av Games Workshop är tillåtna. (då räknas dotterbolag som Forge World bort.) Kommer att förtydligas i nästa draft av häftet.
DHettNeck skrev:När det kommer till eldar/dark eldar och trolla tycker jag det är uppenbart att fortune/guide bara får läggas på enheter ur codex eldar (man kan ej targetta karaktärer specifikt). Om sedan en karaktär är joinad i enheten, oavsett vart den kommer ifrån, så kommer den också få fortune/guide.
Vi diskuterade kring det hela och detta är så vi kommer bedöma eventuella situationer.
kelaino skrev:Bara slänger in tanken att ni kanske vill fundera på vilken CSM-codex som kommer att spelas om den nya kommer innan turneringen.
En miss från vår del, vi har pratat om det hela men inte fått in det i häftet. Böcker som släpps efter 20 september kommer inte att användas. Det är tråkigt för de som spelar de arméerna, men det är för att vara säkra på att vi hinner läsa in oss på material och kan vara bra i våra bedömningar vid eventuella regelfrågor.