btw, betalade i förmiddags men ser att mitt namn inte är grönt än, har också swedbank så infon om överföringen borde redan finnas. Om inte så vill jag veta så snart som möjligt så jag kan ta kontakt med swedbank om det blivit ngt fel
Shadowgames 19-21 okt
Moderator: Tjarls
Re: Shadowgames 19-21 okt
åh, låter trevligt! 
btw, betalade i förmiddags men ser att mitt namn inte är grönt än, har också swedbank så infon om överföringen borde redan finnas. Om inte så vill jag veta så snart som möjligt så jag kan ta kontakt med swedbank om det blivit ngt fel
Awesome.Tjarls skrev:Goddagens kära turneringsdeltagare ^^ Vid detta tillfälle har säkert de flesta av er fullt upp med fredagsmys/fredagsup/fantasia fanatic men jag har så goda nyheter att de inte kan vänta. Jag hade möte tidigare idag med vår lokale icaägare. Han visade stort intresse inte bara för turneringen utan för hobbyn som sådan och det hela ledde till något fantastiskt för er alla.
I samarbete med Ica Matkassen kommer vi nämligen att bjuda samtliga deltagare på frukost på söndagsmorgonen! Stort tack till ICA!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DarkMessiah
Sv: Shadowgames 19-21 okt
Grymt bra! Ni är kungar!Tjarls skrev:Goddagens kära turneringsdeltagare ^^ Vid detta tillfälle har säkert de flesta av er fullt upp med fredagsmys/fredagsup/fantasia fanatic men jag har så goda nyheter att de inte kan vänta. Jag hade möte tidigare idag med vår lokale icaägare. Han visade stort intresse inte bara för turneringen utan för hobbyn som sådan och det hela ledde till något fantastiskt för er alla.
I samarbete med Ica Matkassen kommer vi nämligen att bjuda samtliga deltagare på frukost på söndagsmorgonen! Stort tack till ICA!
-
Desertlord
Min med!Desertlord skrev:Äntligen fått iväg listan också..
Vad jag kommer få på röven av flygare.. och necron..
-
Gonka Koff
Jahaja, nu verkar det vara dags att hitta på en armé att spela med. puh! Räkna med fem i tolv från mig.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Gonka Koff skrev:Jahaja, nu verkar det vara dags att hitta på en armé att spela med. puh! Räkna med fem i tolv från mig.
Du är ute i god tid iaf
Gällande betalningar så kollar jag det imorgon!
-
Gonka Koff
det där gick ju snabbt! Kommer med en hellskottans massa Ultramarines (67 stycken tror jag det blev)! Fan va skoj!
Hade lite strul med betalningen jag också, har alltid haft svårt för att fatta hur banker tänker.
Swedbank kan ju inte skriva sina egna kontonummer rätt! Clearingnumret är 84244, inte 8424-4!'
... eller ... jag hoppas det iallafall, annars har nån annan fått pengarna.
Hade lite strul med betalningen jag också, har alltid haft svårt för att fatta hur banker tänker.
Swedbank kan ju inte skriva sina egna kontonummer rätt! Clearingnumret är 84244, inte 8424-4!'
... eller ... jag hoppas det iallafall, annars har nån annan fått pengarna.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Eftersom turnering är okompad ser jag ingen som helst anledning till att man inte ska få spela med nya Chaos space marines eftersom boken släpptes samma dag som sista inlämning av listan.
Jag har därför lämnat in min lista från nya codexen.
Om ni står fast vid detta så vill jag avanmäla mig till denna turnering. Pengarna som jag redan betalat kan ni i så fall behålla och köpa nåt kul för.
Jag tänker inte spela med gammal skåpmat när det finns ny, mera bruten skåpmat att tillgå
Mvh Mikael Dehlin - DROK
Jag har därför lämnat in min lista från nya codexen.
Om ni står fast vid detta så vill jag avanmäla mig till denna turnering. Pengarna som jag redan betalat kan ni i så fall behålla och köpa nåt kul för.
Jag tänker inte spela med gammal skåpmat när det finns ny, mera bruten skåpmat att tillgå
Mvh Mikael Dehlin - DROK
The lord giveth. The lord taketh.
Jag ger mig nog in i den här diskussionen nu också, även fast den inte direkt berör mig.
Ni har 15 dagar från codex-släppet att läsa på reglerna i nya chaos boken och kolla runt på nätet vad den allmänna uppfattningen är om specifika regelfrågor. Enligt mig, tillräckligt lång tid. Jag ser att många vill avanmäla sig/inte anmäla sig alls på grund ut av uteblivandet av den nya chaos boken, och det känns väldigt tråkigt, speciellt när jag som spelare gärna spelar mot densamma. En smidig lösning här skulle nog göra turneringen roligare för alla!
Som tidigare nämnts, eftersom turneringen är helt kompfri så har codexsläppet ingen som helst effekt på turneringen i sig, och jag tycker nog att ni kan ägna några timmar under de 15 dagarna efter codexsläppet till att läsa igenom den ett par gånger och i alla fall komma underfund med vart skon möjligtvis skulle kunna klämma(Om det finns några oklarheter i reglerna dvs, men eftersom jag känner GW utgår jag från att det finns).
Sen har ju Chaos haft ett crapdex sen.. när är det nu, 2005?
Det här är endast mina åsikter och jag respekterar givetvis erat slutgiltiga beslut.
Ni har 15 dagar från codex-släppet att läsa på reglerna i nya chaos boken och kolla runt på nätet vad den allmänna uppfattningen är om specifika regelfrågor. Enligt mig, tillräckligt lång tid. Jag ser att många vill avanmäla sig/inte anmäla sig alls på grund ut av uteblivandet av den nya chaos boken, och det känns väldigt tråkigt, speciellt när jag som spelare gärna spelar mot densamma. En smidig lösning här skulle nog göra turneringen roligare för alla!
Som tidigare nämnts, eftersom turneringen är helt kompfri så har codexsläppet ingen som helst effekt på turneringen i sig, och jag tycker nog att ni kan ägna några timmar under de 15 dagarna efter codexsläppet till att läsa igenom den ett par gånger och i alla fall komma underfund med vart skon möjligtvis skulle kunna klämma(Om det finns några oklarheter i reglerna dvs, men eftersom jag känner GW utgår jag från att det finns).
Sen har ju Chaos haft ett crapdex sen.. när är det nu, 2005?
Det här är endast mina åsikter och jag respekterar givetvis erat slutgiltiga beslut.