Sida 43 av 43

Re: Chaos Space Marines

Postat: 27 feb 2012, 16:03
av Excessus
LillePer skrev:Då spelade du inte opimalt. Potentialen i lash är helt enorm. Typ lasha bort 30 bitz från objektiv. Bikes in diff, plattor. Få en jävligt bra charge, undvika en jävligt jobbig charge. Möjligheterna är enorma och den kompad därefter. Tycker den ligger bra.
Duh, du skriver självklara saker. Men man kan fortfarande inte lasha saker som är i närstrid eller i fordon. Och vad hjälper det att lasha ihop folk i en klump utanför cover när ens blasts scattrar? Mötte inga bikes/jump packs eller 30-manna ork mobs...

...jag ska smälta ner mina obbar, de kan ju inte slå annat än ettor och tvåor... :(

Re: Chaos Space Marines

Postat: 28 mar 2012, 07:59
av Mr_riot
Dagens stora fråga! :) hur tycker ni dreddclaw ska kompass? Spontant Kan jag känna minus 3 och ej räknas som fordon. Mest för att den är väldigt random.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 28 mar 2012, 08:20
av Seregon
Mr_riot skrev:Dagens stora fråga! :) hur tycker ni dreddclaw ska kompass? Spontant Kan jag känna minus 3 och ej räknas som fordon. Mest för att den är väldigt random.
Den är förhållandevis dyr, måste deep-strika, har (nästan) inget skydd mot en misslyckad deep-strike, inga fire points, inga vapen och tar upp en Fast Attack slot per Dreadclaw. Däremot är den en 12/12/12 skimmer.
Jag undrar om inte enbart fordonsminus vore lämpligt, möjligen ett symboliskt -1 per klo.

Jag är osäker, men det är möjligt att den faktiskt får flytta sig direkt efter deep strike, vilket skulle göra den lite mer pålitlig (och ge lite mer minus).
After it has arrived, the Dreadclaw may move normally.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 mar 2012, 07:41
av Mr_riot
Hmm kollade runt på lite olika 40k forum och där verkar tolkningen vara att den inte kan flytta efter deepen. Men vad gör klorna? Har jag missat

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 mar 2012, 07:56
av fjugin
Mr_riot skrev:Hmm kollade runt på lite olika 40k forum och där verkar tolkningen vara att den inte kan flytta efter deepen. Men vad gör klorna? Har jag missat
Tror han menar klo som i dreadCLAW. :)

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 mar 2012, 08:02
av Mr_riot
Doh! Nu känner jag mej smart..dags att hämta morgonkaffe :)

Re: Chaos Space Marines

Postat: 03 apr 2012, 11:21
av n00bn
Den kan ha -2 i grund och skippa bilminuset. Mest för att den senare kan flytta runt sig och dryga sig med contest/ LOS-blocking och så vidare. Nackdelarna med den är att den är 30 poäng dyrare än en droppod och att den kan misshapa.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 03 apr 2012, 13:25
av Gustav
Edit: Glöm det, missade att den inte är fast