Sida 7 av 10

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 13:16
av Schmii
Jag har nu efter ett par timmars mekande lyckats få fram en helt ok 1750 lista.

Grey knight brother captain
Psycannon (-2), melta bombs
195 (-2)

Paladin squad x5 (-5) Två olika equipped, två med psycannon+sword och 3 med stormbolter+halberd (-1)
2x psycannon (-4,5),3x halberd (-0,5)
315 (-11)

Terminator squad x7 (-5,5)
1x psycannon (-1,5), 1x hammer (justicar, master crafted -3,5)
300 (-10,5)

Purifier squad x5 (-6)
2x psycannon (-3), 2x halberd (-0,5), 1x hammer (knight of the flame, master crafted -3,5)
149 (-13)

Strike squad x10 (-5)
2x psycannon (-3), 1x hammer (justicar, master crafted -3)
235 (-11,5)

Strike squad x10 (-5)
2x psycannon (-3), 1x hammer (justicar, master crafted -3)
235 (-11,5)

Dreadknight (-8)
Heavy incinerator
160 (-8)

Dreadknight (-12)
Heavy incinerator
160 (-12)



Vehicle/MC
-1


Komp 25,5

1749/1750

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 13:28
av McGordon
Min GK:Lista som igår kompade 27 Kompar Idag 40, jag tackar och tar emot :D

Överlag så tror jag definitivt att det går att bygga fullt spelbara GK listor med den nuvarande kompmallen. Ska bli intressant att se hur det går på Lincon.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 13:30
av speedfreek
Ser hårt ut.
10 psycannons, dvs 40 S7 med rending från runda2 och framåt skojar man inte bort.
Och sen MC Hammer överallt om man kommer fram.


Och kul att någon är positiv.
Kompmallsgruppen lägger ner sjukt mycket jobb för att mest bara bli kissade på.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 13:50
av Per Pirat
När fel personer blir kissade på är det hemskt och när nya blir det och klagar är det bara en go jargong på forumet - slår aldrig fel. För egen del tycker jag kompmallsfolket gör ett fint jobb men har halkat efter en tid och behöver komma ikapp. GK kan jag inte säga så mycket om.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 19:52
av Katarsis
Rent generellt har det vart ganska turbulent i kompmallsgruppen nu på sistone; mallskapare har hoppat av och mallskapare har tillkommit och viss data-kompetens har försvunnit ur gruppen vilket vi jobbar på att återställa. Till råga på allt så talas det om att fler vill hoppa av mallgruppen då de känner att deras arbete och nerlagda tid inte uppskattas tillräckligt, vilket såklart är tråkigt.

Angående Grey Knights och deras snabbmall inför LinCon kan jag inte mer än att säga än att vi inte har fått tillräckligt med tid på oss; jag personligen skulle vilja ha spelat/sett minst en 20-30 matcher till innan jag ärligt kunnat lägga upp mina åsikter. Alternativen vi har att välja mellan är att vänta kanske en månad till tills alla i kompgruppen spelat fler matcher med/mot GK eller släppa en testmall som får användas och utvärderas på LinCon. Att släppa en perfekt mall har aldrig vart ett reellt alternativ, hoppas att alla har förstått det.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 21:22
av Schmii
Skulle vilja tacka kompmall gruppen för deras arbete generellt och för att en lista kom ut innan Warpstorm turneringen. Det kanske är så att den är obalanserad men only time will tell så att säga.

Och igen, tack!

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 21:34
av Nefrums
Schmii skrev:och för att en lista kom ut innan Warpstorm turneringen.
Det suger facktiskt lite.. det skulle ju bli sista turneringen man kunde spela nidz på :(

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 21:35
av McGordon
Vill även jag uttrycka min tacksamhet till mallgruppen för deras arbete, jag tror med all säkerhet att de som whinar på att GK är felkompade (vilket de på inga sätt eller vis är, kompen behöver bara finslipas i takt med att turneringsresultat kommer in) skulle ha klagat ännu mer om det inte hade kommit någon malluppdatering alls.

För den tid ni hade på er så har ni gjort ett fantastiskt arbete, sedan får våra resultat från Lincon visa på vad som kan behöva ändras. Men den dagen den sorgen.

Keep up the good work!

Från en extremt obitter GK-spelare.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 03 maj 2011, 21:53
av DHettNeck
Kul att äntligen ha en mall :D En halvfärdig mall är bättre än ingen.

Efter att ha suttit med mallen ett tag får jag känslan av att man alltid hamnar för lågt med sina listor så länge man inte copy pastar bara en eller två enheter. Bygger man en varierad lista med lite av varje hamnar man på komp 15 typ. Minusen i säg känns rätt vettiga inom mallen, men jag tror att startkompen ligger på tok för lågt i förhållande till minusen.

Re: Kompmallen 6.4

Postat: 04 maj 2011, 07:00
av Henke
Jag tycker kompmalls gruppen gör ett bra jobb. Vore väldigt trist att spela i okompat klimat där vissa listor inte ens har en teoretisk chans att vinna.

Att sedan inte alla är nöjda är ett problem som finns över allt.