Vilket det redan gör och eventuellt kommer göra något mer...Seregon skrev: Däremot håller jag med om att en Dread i en räv bör kompas rätt ordentligt överlag.
Kompmallen 6.1.1
Moderator: Kompmallsansvariga
- theWatchman
- Inlägg: 2559
- Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Re: Kompmallen 6.1.1
-
Doc Sniksnak
- Inlägg: 331
- Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51
Re: Kompmallen 6.1.1
Borde det inte vara en frukt i en korp. (Fruktkorg måste det naturligtvis varatheWatchman skrev:Seregon skrev: Däremot håller jag med om att en Dread i en räv bör kompas rätt ordentligt överlag.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Kompmallen 6.1.1
Nefrums skrev:tallon dreaden är mycket sämre än en dread med fistar.
Visst den dödar dubbelt så många små gubbar i närstrid, men den är mycket sämre mot allt annat,
Ibland ser Jeppa bara så långt som hans egen näsa räcker.
Det är lite skillnad om man spelar med 10-manna tactical squads till fots, 30-manna orkenheter eller om man spelar med obeväpnade 50-poängs offerenheter.
Och var glad att dina 85 hormagaunts aldrig fick smaka talons.
Re: Kompmallen 6.1.1
dumenar att mina 10 manna termagaunt squads framför hormagaunts får smaka på den innan hiveguards dödar den, ja det hade var lite sådär.. men ärligt talat så får man skyla sig själv om man ställer någon värdefull enhet framför en sån dread.. Om man inte blir sizead så vet man ju precis var den är och vart den kan charga när man ställer ut sina figgar.
Har man marine squads utan bil och känner sig tvingad att deploia dem längst fram där de kan bli chargade så får man det jobbigt.
Och jag säger inte att den är dålig, den är bara sämre än en dread med fistar.
Har man marine squads utan bil och känner sig tvingad att deploia dem längst fram där de kan bli chargade så får man det jobbigt.
Och jag säger inte att den är dålig, den är bara sämre än en dread med fistar.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Re: Kompmallen 6.1.1
[off topic] Raven är ju räv, det ser ju vem som helst. Sedan att Dreadnought av någon anledning i vår spelgrupp blivit Gräddnougat är en annan sak..Doc Sniksnak skrev:Borde det inte vara en frukt i en korp. (Fruktkorg måste det naturligtvis varatheWatchman skrev:Seregon skrev: Däremot håller jag med om att en Dread i en räv bör kompas rätt ordentligt överlag.)
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- Inlägg: 3501
- Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
- Ort: Göteborg
Re: Kompmallen 6.1.1
Allt som har den chargeräckvidden och kan göra mer än 3 wounds på hormagaunts? Typ som 8 wyches i en raider, en handfull orker i en trukk? För fan, tre techmarines som joinar varandra i en raider spöar 15 hormagaunts på chargen, ska dom ha samma minus?egge skrev:Spela nids.
Talons dreads i ens armé runda 1 = 150 poäng hormagaunts borta. Om vi räknar att han slår normalt, d v s träffar 3 på charge = 3 döda, träffar 2 sen = 2 döda, antagligen plockar han minst 3 till sen, sen 8 saves på dem... 15 hormagaunts på charge är helt klart ingen omöjlighet. Jag tycker den är hemsk. Och den har en effektiv charge på 12+2+3+6 tum. Antaget att den inte har fleet, kommer inte ihåg nu. Allt som har sådan charge-räckvidd och kan göra fler än 3 wounds i närstrid bör kompas därefter. Mot nids är en vanlig dread mycket sämre att transportera. Går talons dreadden till fots är den klart mycket sämre.
Re: Kompmallen 6.1.1
Alltså ganska stora förändringar kring dödskompaniet?Katarsis skrev:Det är inget direkt världsförändrade på BA-fronten; mer minus för Storm Ravens och Mephiston. Mindre minus för en del andra karaktärer. DC ger bara plus om de är 'okontrollerbara', annars minus.
Jag ger fan upp snart...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Kompmallen 6.1.1
Men dina DC kör ju JP, så de är ju okontrollerbara, alltså de åker ingen bil eller flyg, så du klarar dig ju? Eller tänker jag fel?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Kompmallen 6.1.1
Detta var ju dock ganska väntat. Dock anatar jag att det inte kommer bli några enorma minus.Röde skrev:Alltså ganska stora förändringar kring dödskompaniet?Katarsis skrev:Det är inget direkt världsförändrade på BA-fronten; mer minus för Storm Ravens och Mephiston. Mindre minus för en del andra karaktärer. DC ger bara plus om de är 'okontrollerbara', annars minus.
Jag ger fan upp snart...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Kompmallen 6.1.1
Fast har man byggt en armé med en viss kompgräns i åtanke så behövs det kanske inga jätteminus för att listan ska vara körd. Jag hade tänkt ha karaktärseskort till mina så de är "kontrollerade". De har dessutom Jump Pack. Det gör att de är svindyra i poäng och hela armén blir rätt få modeller. Jag antar att jag får se till att ha ännu färre modeller i armén och ställa in mig på riktigt korta matcher på SnotCon.DHettNeck skrev:Detta var ju dock ganska väntat. Dock anatar jag att det inte kommer bli några enorma minus.Röde skrev:Alltså ganska stora förändringar kring dödskompaniet?Katarsis skrev:Det är inget direkt världsförändrade på BA-fronten; mer minus för Storm Ravens och Mephiston. Mindre minus för en del andra karaktärer. DC ger bara plus om de är 'okontrollerbara', annars minus.
Jag ger fan upp snart...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.