Sida 53 av 57

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 06:41
av fjugin
Zurken skrev:Det kommer inte ändras jättemycket för orker iof, men lite.
Vore mycket tråkigt om orkerna inte fick en upplättning av sin komp när alla verkar överens om att dom behöver det. Om du inte känner för att pilla i kompen på enheter så kan man alltid ändra startkompen.

Finns en hel del konkreta förslag här:
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?p=79372#p79372 (IA-grejer som du behövde hjälp med)
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?p=83872#p83872
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?p=85422#p85422

Tar det en gång till, men utan argumentation då den finns i posterna ovan:

Bosspole +/-0 (på alla ställen)

Warboss -3
Cybork body -1

Kustom foce field -4

Wierdboy +2
warphead -2

Mega-nobs
-2 if an Independent Character on foot with Bosspole is present in the army

Burna boyz
-1 for each 5 or part of 5 models

Tank bustas +/-0

Lootas
1st unit -5
2nd unit -7
3rd unit -9

Kommandos
-5 Boss Snikrot (-8 if more than 10 models)
-3 Each indenpendat character...

Ork boyz
-0,5 for each six or part of six models in the unit (-1 if the unit has a Power Klaw)

Gretchins
-1 each unit of Gretchin
+0.5 each of the 20th and the 30th Gretchin in the unit

Battle wagon
-2 boarding plank
+/-0 red paintjob
-4 deff rolla

Horde (Count all infantry and jump infantry except grots, in the army. Count only the highest penalty. Wargear such as Attack Squigs does not count) (alltså bort med bikes och jetbikes)

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 07:18
av DHettNeck
Håller med. Orkerna behöver en upplättning. Någon i kompgruppen har väl koll på orks? Annars får ni väl skjuta lite från höften ;)

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 11:01
av Da bomma
Håller med Fjugin. Bra synpunkter med rimliga ändringar.

Gör en insatts nu för Da Boyzz o låt oss få till ett grönare Sverige.

//

Magnus

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 11:52
av The Gretchin
Fjugin gör återigen ett underbart förslag. Detta skulle hjälpa orker något enormt. Fjugin till Kompmallsgruppen.

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 12:16
av Zurken
Okej, en del av det du tar upp har jag redan lättat på. Att bara räkna orker ur stora grupper kanske inte är dumt, jag håller med om att små enheter är klart hanterbara.

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 13:05
av DHettNeck
The Gretchin skrev:Fjugin gör återigen ett underbart förslag. Detta skulle hjälpa orker något enormt. Fjugin till Kompmallsgruppen.
Inte en chans, han behövs redan till 100% på fantasy-sidan ;)

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 13:57
av Truant
DHettNeck skrev:
The Gretchin skrev:Fjugin gör återigen ett underbart förslag. Detta skulle hjälpa orker något enormt. Fjugin till Kompmallsgruppen.
Inte en chans, han behövs redan till 100% på fantasy-sidan ;)
Exakt, inte ta våran älskade fjugin från fantasy! :wub:

Re: Orks

Postat: 27 jan 2012, 16:12
av fjugin
:wub:

Spela torsdag

Postat: 28 jan 2012, 12:20
av zomban
Jo som ett första steg skulle man kunna ta bort 50 från horde siffrorna men inte räkna dom 10 första i enheterna.

Re: Orks

Postat: 02 feb 2012, 17:47
av The Gretchin
Underbara förändringar, lättad komp på nästan allt nu i nya mallen. Speciellt bra på Snikrot och Warbozz. Två grejer bara:
Varför höjd komp på MegaNobz? (Så bra är dem inte)
Varför komp på Eavy Armour? (Utan den klarar man sig inte, det är inte värt att ta en Warbozz i nuläget)