Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

Orker får inte slå på någon av C'tanerna i närstrid. Nightbringer blåser bort dem med Etheric Tempest och Deciever kan ingen armé slå på pga Misdirect.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Nobsenheter, alla de enheter där klor finns med. Whaaga in dem i närstrid. Skjut ut han med mängden eld. Bind upp pappa med andra necron units i o m att orkenheterna är så stora spelar det ingen roll då du vinner på combat res. Men jag förstår att det är trist att orkerna har svårt för något i 40k.
Senast redigerad av 1 Per Pirat, redigerad totalt 7 gånger.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Per Pirat skrev:Nobsenheter, alla med klor. Whaaga in dem i närstrid. Bind upp pappa med andra necron units i o m att orkenheterna är så stora spelar det ingen roll då du vinner på combat res. Men jag förstår att det är trist att orkerna har svårt för något i 40k.
En nobenhet där alla har klor...
Om man tar 10 nobz med klor, en enhet som nästan dödar en C'tan på chargen, så ger den -33 i komp, -41 om man har painboy. Om man tar meganobz istället hamnar den på -30 i komp (inräknat att man har en transport, men inte själva transportens minus).

Och det här är exakt min poäng. Alla arméer kan hantera en C'tan, men för att göra det måste de ta saker som ger mer kompminus än vad C'tanen gör.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Och med de enheterna fasar de necronerna istället, pappa går bara 6+1d6. Skjuta, skjuta charga - inte så svårt.
Ork specialaren som gör folk till squigs är ett tips, han ger inte massa minus...
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Per Pirat skrev:Och med de enheterna fasar de necronerna istället, pappa går bara 6+1d6. Skjuta, skjuta charga - inte så svårt.
Ork specialaren som gör folk till squigs är ett tips, han ger inte massa minus...
:lol:
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Magnus

Inlägg av Magnus »

Varför höja minuset på Tomb Spyders? -3 per TS va lagom.

-30 för Nightbringer är lite högt. Visst är han bra, men han kostar också 360p.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Magnus skrev:Varför höja minuset på Tomb Spyders? -3 per TS va lagom.

-30 för Nightbringer är lite högt. Visst är han bra, men han kostar också 360p.
1. För att straffa extremlistorna med typ 9 Spyders, väldigt få vanliga Necronarméer kommer känna av denna förändring.

2. Detta kan nog debatteras till oändlighet men vi får nog nöja oss med att vissa tycker att han är skitbra och andra tycker han är skit.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Magnus

Inlägg av Magnus »

Jag kan hålla med om att extremlistor ska straffas men att ge TS nr 4-9, -5 i komp tycker jag är överdrivet mycket. Att ge -4 kommer att svida tillräckligt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker det känns ok. Är dom över tre TS så börjar dom bli rätt bra/jobbiga.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Magnus

Inlägg av Magnus »

Jag tycker att det är lite väl hårt att komp:a Tomb Spyders hårdare än Killa Kans.

8-)

Låst