Kompmallen 6.1.1

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Kompmallen 6.1.1

Inlägg av DHettNeck »

Hur går det med nästa verision? Känns som att den "varit på gång" väldigt länge nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag håller fast vid att det kommer en innan SO Vår.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Katarsis skrev:Jag håller fast vid att det kommer en innan SO Vår.
@ Katarsis. Då jag bygger en ny armé med tröskeln på just den turneringen i åtanke vore jag väldigt tacksam för någon liten ledtråd kring BAs komp. Kan jag skicka ett x till dig för att få veta om jag ska fortsätta måla med SO-turneringen som mål eller om jag ska avanmäla mig och ägna min fritid åt att måla något annat?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Det är inget direkt världsförändrade på BA-fronten; mer minus för Storm Ravens och Mephiston. Mindre minus för en del andra karaktärer. DC ger bara plus om de är 'okontrollerbara', annars minus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Katarsis skrev:Det är inget direkt världsförändrade på BA-fronten; mer minus för Storm Ravens och Mephiston. Mindre minus för en del andra karaktärer. DC ger bara plus om de är 'okontrollerbara', annars minus.
Nu är ju jag visserligen en bitter jävel, men (snabba)Talons kan gott få mer minus också. Och DC kan möjligtvis få plus ifall de är okontrollerbara, utan fist. Men helst tycker jag de skulle börja på noll. Ta hellre i med kompen än mjäka, så får BA-spelare gnälla upp kompen sen som oss andra.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Talons är inte så otroligt sjukt bra, en Furioso snittar på chargen att ha ihjäl 7,36 T4 killar om den träffar på 3+ och har motståndet någon form av inv-save så sjunker den siffran drastiskt. Visst har man tur och rollar bra i början så får man ett mycket bättre resultat, men genomsnittligt (vilket är väl det man bör sätta komp efter) så är det inte jättehäftigt. Riktigt bra är det och förtjänar kompen den har, men super stört bra är den ju inte.

En Deathcompany dread snittar på att döda ca 2 killar till, men den är desto svårare att kontrollera.

Värt att tänka på är också att det räcker med ett en av klorna förstörs för att "få fler attacker" bonusen ska försvinna.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Alex, det är tappert av dig att försöka försvara BA-kompen, men de exempel du tar fram gör ju åtminstone inte mig mer välvilligt inställd till allt vansinne som finns i den där codexen. ;)

Yautja

Inlägg av Yautja »

Zurken skrev:Värt att tänka på är också att det räcker med ett en av klorna förstörs för att "få fler attacker" bonusen ska försvinna.
Är det så :)
Jag har försökt hävda detta på klubben men då blev folk arga :)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

"In addition, if the Dreadnought has two blood talons, the following rule applies: for every unsaved..etc.."

Jag skulle mycket väl kunna tolka det som att man tappar förmågan redan efter 1 weapon destroyed. Det skulle göra det hela mycket rimligare.
Ett fall för SweFAQ-ligan kanske?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Yautja

Inlägg av Yautja »

Seregon skrev: Jag skulle mycket väl kunna tolka det som att man tappar förmågan redan efter 1 weapon destroyed.
Det var så jag tänkte.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar