Ja just det. Den ja...LillePer skrev:ATSKNF....
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
Nä, dubbelt så många närstridsattacker är inte så stor skillnad... (Tre gånger så många om de blir chargeade.)Väktaren skrev:Hade varit vettigare att sätta ett liknande minus system som den på ex. Tacticals, -1 if 10 (eller 7+) models. De dör lika väl som vanliga marines och i grund så är de inte så mkt bättre. Sen så är det lite tokigt att SM med olika variationer kan ta Tacticals utan att få minus alls.
Och de får regroupa om de är under hälften, och lyckas automatiskt, och får dessutom agera normalt istället för att stå stilla men ändå räknas som att de har rört sig.LillePer skrev:and they shall know no fearDvs de blir inte sweepade.
Vanliga Tacticals har ju oxå ATSKNF men straffas inte med minus för det?
Men de slåss också sämre än Chaos. Så där jämnar det ut sig rätt bra. (och mycket sämre än SW, precis som headwar tidigare skrev)
men det finns en liten chans att space marine taticals kompar för lite. jag tycker absolut att de gör det, med tanke på hur jävla tåliga de är, deras specialregler, granater och allt sånt där, när andra kompar -1 för sämre vapen, sämre regler (instinctive behaviour är t.ex. en liten aning sämre än atsknf), sämre statrader, sämre utrustning och utan val till specialvapen (eller som i fallet eldar guardians, måste ta ett specialvapen. ett som är ungefär lika bra, eller i mina ögon faktiskt sämre, än bs 4 heavy bolters som inte kompar något) och saknar alla granater.
chansen är enligt mig mer än bara liten.
chansen är enligt mig mer än bara liten.
Ja' än't bittä'!
Fast tar man en 10a med gratis flamer+missil i rhino så kompar enheten 3 och bilen 3+fordonminus. Det är ganska saftigt... Okej 10 Marines kompar -2 utan transport och med missil. Men vad fan ska de göra. Gå och scora. Inte väl använda poäng, och det syns bra i kompen som det är nu. (Man kommer undan med komp 0 om man tar 5-9 marines utan vapen.)
Senast redigerad av 1 LillePer, redigerad totalt 23 gånger.