Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Olof

Re: Space Wolves

Inlägg av Olof »

Wolf Scouts får -1 när units have melta bombs. Gäller det även om Wolf Guarden har några egna, fattiga melta bombs? Min tolkning är att det gäller när hela gruppen köper men uniten har ju tillgång till melta bombs även om bara WG:n har dem. Hur blir dä?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Olof skrev:Wolf Scouts får -1 när units have melta bombs. Gäller det även om Wolf Guarden har några egna, fattiga melta bombs? Min tolkning är att det gäller när hela gruppen köper men uniten har ju tillgång till melta bombs även om bara WG:n har dem. Hur blir dä?
Har själv funderat på detta.... Ska kolla upp o skriva tydligare till nästa mallsläpp.

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Ok, bra. Vad är det som gäller nu?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Blir det någon änring här iom Grey Knight Codexens FAQ?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

varför skulle grey knight codexens FAQ förändra SW nämnvärt ?

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

tänkte mest på det som disskuterades om att alla psychic shoting attacks skulle slå en "to hit"

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Jaws nerfen! Nu träffar den bara på 2+ med choser of the slain :O

Halvar

Inlägg av Halvar »

Väktaren skrev:tänkte mest på det som disskuterades om att alla psychic shoting attacks skulle slå en "to hit"
inget har ändrats där, åtminstone inte från hur jag och mina vänner har spelat. och med bs5 är det inte direkt en förändring för space wolves.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Jag tycker att space wolves troops är lite felkompade. Grey hunters utan allt för mycket prylar är riktigt bra för sin komp, och bloodclaws är väldigt ovärda att ta i 9 fall av 10 när man kan ta de mycket bättre grey hunters för ett komp elakare istället.

Skulle föreslå att man drar upp kompen lite på grey hunter enheter över 6 man (sitter man i razorback spelar det inte så stor roll om man är GH eller BC). Samtidigt föreslår jag också att man drar ner minusen på deras närstrids-equipment. Den är egentligen inte prisvärd och kompar för dåligt för att vara värd att ta. Mark tar en del ändå, men det är nog mest för att den är cool, PW och fist på vanliga GH har jag nog aldrig sett i kompade listor. Listor som lägger uppåt 50 poäng på relativt meningslösa närstridsprylar är snällare än listor som lägger dessa poäng på bara fler grey hunters imo. Med mindre minus på närstrids grejerna och en större skillnad mellan BC och GH tror jag BC kan bli ett vettigare alternativ.

Med nya reglerna för psycic shooting attack kan man nog kolla över hurricane och jaws också, eftersom man nu måste köpa chooser of the slain som ger -1 i sig (och som ändå inte gör powern lika effektiv som tidigare). Storm caller skulle nog också kunna kompa lite snällare, jämfört med BA:s variant är den ju mycket sämre (men kompar samma).

Man skulle kunna kolla över swiftclaws och skyclaws också. Dom är schysst utan wolf guard, då dom ger +1. Men tar men den väldigt överprisade wolf guarden (53 med bike och 43 med jump pack) så tappar man alla plus och får minus för sina vapen. Det är inte heller lätt att komma runt med HQ med bikes, då bikes kompar rätt hårt på alla HQ. Tycker man kan låta swiftclaws och skyclaws behålla sina +1 oavsett om man har WG eller inte, dom är ändå bäst som billig komphöjare.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

fjugin skrev:Jag tycker att space wolves troops är lite felkompade. Grey hunters utan allt för mycket prylar är riktigt bra för sin komp, och bloodclaws är väldigt ovärda att ta i 9 fall av 10 när man kan ta de mycket bättre grey hunters för ett komp elakare istället.

Skulle föreslå att man drar upp kompen lite på grey hunter enheter över 6 man (sitter man i razorback spelar det inte så stor roll om man är GH eller BC). Samtidigt föreslår jag också att man drar ner minusen på deras närstrids-equipment. Den är egentligen inte prisvärd och kompar för dåligt för att vara värd att ta. Mark tar en del ändå, men det är nog mest för att den är cool, PW och fist på vanliga GH har jag nog aldrig sett i kompade listor. Listor som lägger uppåt 50 poäng på relativt meningslösa närstridsprylar är snällare än listor som lägger dessa poäng på bara fler grey hunters imo. Med mindre minus på närstrids grejerna och en större skillnad mellan BC och GH tror jag BC kan bli ett vettigare alternativ.

Med nya reglerna för psycic shooting attack kan man nog kolla över hurricane och jaws också, eftersom man nu måste köpa chooser of the slain som ger -1 i sig (och som ändå inte gör powern lika effektiv som tidigare). Storm caller skulle nog också kunna kompa lite snällare, jämfört med BA:s variant är den ju mycket sämre (men kompar samma).

Man skulle kunna kolla över swiftclaws och skyclaws också. Dom är schysst utan wolf guard, då dom ger +1. Men tar men den väldigt överprisade wolf guarden (53 med bike och 43 med jump pack) så tappar man alla plus och får minus för sina vapen. Det är inte heller lätt att komma runt med HQ med bikes, då bikes kompar rätt hårt på alla HQ. Tycker man kan låta swiftclaws och skyclaws behålla sina +1 oavsett om man har WG eller inte, dom är ändå bäst som billig komphöjare.
Håller med om att det är för liten skillnad på GH och BC.

Kan WG köpa JP och joina Skyclaws nu för tiden? Kanske är FAQat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar