Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Gonka Koff

Re: Space Marines

Inlägg av Gonka Koff »

Jag håller med, whirlwinden passar sällan in i ett SM bygge, -dundereldaren är såpass mycket bättre att ingen vettig tjomme sätter sig ner och målar upp en pjäs som är en tredjedel så bra.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:Jag håller med, whirlwinden passar sällan in i ett SM bygge, -dundereldaren är såpass mycket bättre att ingen vettig tjomme sätter sig ner och målar upp en pjäs som är en tredjedel så bra.
Fast då kanske det är fel på dundereldarens komp också, men åt andra hållet?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

HeadWar skrev:
Gonka Koff skrev:Jag håller med, whirlwinden passar sällan in i ett SM bygge, -dundereldaren är såpass mycket bättre att ingen vettig tjomme sätter sig ner och målar upp en pjäs som är en tredjedel så bra.
Fast då kanske det är fel på dundereldarens komp också, men åt andra hållet?
Nu är du tyst, hör du det! ( ... fan skall Jon sluta spela SM eller vafan ere frågan om ...)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Asplund ville inte sälja en Dundereldare till mig, så nu ska de fan NER i kompen. ;)

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Fuuuuult sätt att pruta på Jon ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag kan nog också hålla med om att Virvelvinden skall få lite bättre komp, i alla fall om man utgår ifrån användandet utav dem på turneringar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Khan
-1 each unit or character with Bike or Jump Pack

Ger han själv också -1 om han sitter på sin cykel?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jocke Rapp skrev:Khan
-1 each unit or character with Bike or Jump Pack

Ger han själv också -1 om han sitter på sin cykel?
Bra påpekande, tycker att jag som spelar med Khan borde ha kommit på detta tidigare. Skall kolla på det, men på SSK så kommer han att få dubbelt minus för Moondrakkan (RAW).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

BAH, jag gothconkompoptar genom att måla en virvelvind men den skulle aldrig få vara med och leka annars. :D

Yautja

Inlägg av Yautja »

cadelin skrev:
BAH, jag gothconkompoptar genom att måla en virvelvind men den skulle aldrig få vara med och leka annars. :D
Jag försökte gothconopta med en Whirlwind på Gothcon 2009... hjälpte inte jättemycket med kompen :(
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar