Kompmall v6.1

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Kompmall v6.1

Inlägg av Nefrums »

problemet är att alla listor blir bäst om de inte är ballanserade. Listor som är helt tiltade åt nåt håll är ofta mycket bättre än balanserade listor, vilket är tråkigt.

Edit: nu har nån editerat mitt inlägg istället för att quota det..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Nja jag anser att arméer med ett tema är mycket roligare och intressantare än arméer som försöker ha lite av allt. Tiltade listor är också mycket svagare om de möter någon som kan contra dem. Om alla spelar balanserade lisotr med ltie av varje så ser alla listor likadana ut därför är balaserade listor tråkigare.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag anser också att balanserade listor är bättre överlag. Däremot kan extrema listor vara väldigt bra enskilda slag, eller om man får första rundan.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Väldigt extrema listor känns alltid bättre, iaf på papperet. Sen pressterar dom inte topp på turneringar eftersom dom oftast åker på en riktigt dålig matchupp. Dock skapar dom oftast väldigt ensidiga matcher den en av spelarna blir krossade totalt vilket kanske inte är så roligt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Oavsett extrema eller balanserade listor så är det ingenting som kompen i dagsläget gör någonting åt förutom mech då. Sen säger många att bara för en match är ojämn så är det tråkigt av personlig erfarenhet så har jag haft många av de roligaste matcher jag spelat när jag fått så mycket spö så jag inte vet vad jag heter. Det är väldigt sällan en lista som gör matchen rolig eller tråkig det är motståndaren som gör matchen rolig eller tråkig. Och då kan vi ju börja lägga in sportsmanshp i resultet med.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Sorry Jeppa det var jag... jäkla lätt o missa o trycka edit istället för quote...

Vad jag menade är att man kanske kan balanser det med missions och att man i en tunering måste beakta alla olika armétyper då man bygger listor.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

kör ett turneringsår utan komp och se vad som händer!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

pära skrev:kör ett turneringsår utan komp och se vad som händer!
Det kommer ju inte vara aktuellt förens alla raser fått en ny och vettig bok som är i linje med de nyaste böckerna GW släppt. Och när vi väl är där kanske GW har pajjat allt ändå med nya hårdare arméböcker eller ny regelbok.

the godfather

Inlägg av the godfather »

kombat skrev:Tyvärr ju mer man finfipplar med kompen desto mer likriktas alla arméer och man förlorar variationen som det är det man önskar att kompen skall främja.
tvärtom!!

"den perfekta mallen" är så hårfin att varje enhet är precis lika bra som sitt pris/komp. i det läget väljer varje spelare vad han vill ha med i sin arme utefter figuren, inte utefter effektivitet.
dock kommer vi aldrig få den perfekta mallen, utan bara komma närmre...
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Arioch

Inlägg av Arioch »

Och vi har en "osynlig hand" som styr detta...
Med bra missios tror jag man kan "släppa" efter mer på kompen.
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Skriv svar