Chaos Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Chaos Space Marines
Med tanke på att dom har +2 i komp redan har dom väll räknat ut att det blir bra? en missil är ju fortfarande en missil och de andra vapnen så som en heavy bolter har väll samma stats hos chaos som loyalisterna?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Re: Chaos Space Marines
De borde ha samma minus som andra "devastators", +2 i grund för att alla vapen är dyrare och för att de är lite sämre iom att de inte har någon signum eller ATSKNF. Autocannons som är deras unika vapen är bra, kanske inte 20p bra men typ lika bra som en missile launcher (tom bättre mot AV 10-11). Så Autocannons och Missile Launchers borde få -1 och alla andra heavy weapons -0,5, eftersom alla andra arméer har sådana minus.
Sen tycker jag personligen att Heavy Bolters borde kompa -0 överlag, hur ofta spelar folk med imobila heavy bolters?
Sen tycker jag personligen att Heavy Bolters borde kompa -0 överlag, hur ofta spelar folk med imobila heavy bolters?
Alexander Merinen
Re: Chaos Space Marines
+1Zurken skrev:De borde ha samma minus som andra "devastators", +2 i grund för att alla vapen är dyrare och för att de är lite sämre iom att de inte har någon signum eller ATSKNF. Autocannons som är deras unika vapen är bra, kanske inte 20p bra men typ lika bra som en missile launcher (tom bättre mot AV 10-11). Så Autocannons och Missile Launchers borde få -1 och alla andra heavy weapons -0,5, eftersom alla andra arméer har sådana minus.
Sen tycker jag personligen att Heavy Bolters borde kompa -0 överlag, hur ofta spelar folk med imobila heavy bolters?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Chaos Space Marines
+2kelaino skrev:+1Zurken skrev:De borde ha samma minus som andra "devastators", +2 i grund för att alla vapen är dyrare och för att de är lite sämre iom att de inte har någon signum eller ATSKNF. Autocannons som är deras unika vapen är bra, kanske inte 20p bra men typ lika bra som en missile launcher (tom bättre mot AV 10-11). Så Autocannons och Missile Launchers borde få -1 och alla andra heavy weapons -0,5, eftersom alla andra arméer har sådana minus.
Sen tycker jag personligen att Heavy Bolters borde kompa -0 överlag, hur ofta spelar folk med imobila heavy bolters?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Chaos Space Marines
Jag kan hålla med om Heavy Bolters, dock tycker jag att Havocs ligger ganska bra i komp just nu förutom det. Tveksamt om man skall sänka t.ex. Lascannon; jag är lite rädd för för många kompneutrala enheter.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Chaos Space Marines
Men varför Laser som kostar 35=-1 när de flesta andra har <25p och -0.5.
Re: Chaos Space Marines
Jag håller med Katarsis i att de ligger rätt bra i komp, men det blir lite skevt när man jämför de med nästan identiska enheter. Bättre att sänka deras plus till +1 och sen ge dem samma vapen minus som alla andra.
Alexander Merinen
Re: Chaos Space Marines
Fast då får de ju sämre komp än nu med alla konfigurationer utom med laserkanoner... Vilket knappast var tanken?
Re: Chaos Space Marines
En fundering kring lash bara, nog för att Lash har varit -15 länge, men är det inte liiite väl mycket för vad den gör, särskilt om man bara har 1, det borde vara ett eskalerande minus så typ -10 för första, och -15 för andra eller något liknande? då man kan göra så väldigt mycker mer med 2.
Just my two cents..
Just my two cents..
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Re: Chaos Space Marines
-15 är nog ett bra värde. Lash är sjukt användbart i nästan alla arméer, flytta modeller ut ur t.ex. synapse, flytta modeller bort från objektiv, flytta modeller så du kan skjuta plattor på dem, flytta modeller in i difficult/dangerous terrain osv. Inte bara flytta fienden närmare för att snabbare få en charge.
Alexander Merinen