Tau
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Tau
honorgard kanske borde förtydligas..
Swe-faq har beslutat att de är ett troop choise som inte tar upp en forse organisation slot.. dvs de är scoring..
Swe-faq har beslutat att de är ett troop choise som inte tar upp en forse organisation slot.. dvs de är scoring..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Vi kom fram till att enligt reglerna så är drones från en fisk köpt som troops scoring..
lite fuskigt, men reglerna går egentligen inte att tolka på nåt annat sätt, och vi fann ingen anledning att ändra på dem..
lite fuskigt, men reglerna går egentligen inte att tolka på nåt annat sätt, och vi fann ingen anledning att ändra på dem..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Kanske är ute och cyklar - men har inte drones en specialregel som säger att de inte kan hålla objektiv?Vi kom fram till att enligt reglerna så är drones från en fisk köpt som troops scoring..
Edit: läste det just, står på Gun Drones under Vehicle Armoury listan. Sen omnämns de att de räknas till storleken av en enhet med drone controller för att se om man får hålla objektiv (på den tiden när storleken hade betydelse). Drones som kommer med Devilfish får således inte hålla objektiv under några omständigheter.
Har storleken inte någon betydelse längre? Hurra!hansson skrev:(på den tiden när storleken hade betydelse)
Ska det faktum att Honorguard räknas som scoring tas som att alla command squads i äldre böcker också är scoring ?
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!