Kompmallen 6.7

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av Katarsis »

HeadWar skrev:
Katarsis skrev:I ett övernitiskt ögonblick fick jag för mig att fixa till det så att så få enheters komp som möjligt stördes av spaltbrytningar. Detta verkar ha gått med blandad framgång, men hursom får ni gärna skriva alla fel ni hitta så fixar vi detta.
Finns det ingen spalt-brytnings-funktion, snarare än att försöka fixa till det manuellt?
Saken är denna. Mallen görs för nuvarande i Word. Spaltfunktionen är inbyggd och behöver inte manuellt kontrolleras. Vad som däremot behöver kontrolleras manuellt är radbrytningarna (som kan komma vad samma punkt som en ny kolumn börjar). Föreställ dig läget när en enhets kompminus ligger precis i slutet av en kolumn och en ny rad komp läggs till. Denna nya rad kommer att hamna i nästföljande kolumn på grund av platsbrist. Vad man då måste göra manuellt är att flytta runt enheternas komp tills att de passar in i formatet. Vad som skulle behövas är ett sätt att länka samma en enhets komp så att den inte kan påverkas av kolumnbrytningar. I Wod kan detta göras med t.ex. textrutor, men det är ett väldigt omständligt och inte särskilt exakt verktyg så vi letar efter andra alternativ. Förslag mottages gärna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av speedfreek »

Kanske någon funktion i google docs?
Annars kan det vara smidigt för att "alla" lätt kan ändra i orginaldokumentet,
vilket samtidigt kan vara en enorm svaghet...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av cadelin »

jag tror det glämdes powerweAPONS FÖR CHAOS ... feta fingrar

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av Serpent »

cadelin skrev:jag tror det glämdes powerweAPONS FÖR CHAOS ... feta fingrar
Fulla fingrar? :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av LillePer »

Fast va ? Powerweapons för chaos är visst borta. Det ligger kvar på zerkar, raptors och bikes. Precis som fistar ligger på -3 på de enheterna. (P.g.a. snabbhet och extra awesomeness i CC)

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av cadelin »

ok jag erkänner.. fulla fingrar.. efter en box är det nu dags för wiskey :D

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av pära »

..och där blev en squadron hydror ospelbar.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av DHettNeck »

pära skrev:..och där blev en squadron hydror ospelbar.
Jag känner också att dom kompar väldigt hårt nu. Men två stycken per enhet är det optimala antalet så man borde inte få rabatt på nr.2.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av Nefrums »

pära skrev:..och där blev en squadron hydror ospelbar.
nej det är inte så stor skillnad på om två hydror ger -16 eller -19 i komp, vilket de gör om man lägger till dem till en normalt sammansatt arme.


De har varit ospelbara i kompat länge :-)


Fan va gött att inte vara med i kompmalls gruppen längre då kan jag gnälla mycket mer. :twisted:

Här är lite jämförelsevis som jag tycker borde kompa lika. (jag räknar med att fordonsminuset ger ca -3 till för att man skall kunna jämföra saker..)

2 Hydror vs en Psydread. -19 vs -10

vendetta vs exorsist, vs BA auto + laser pred, -12 vs -10 vs -10

exterminator vs dakkadread -9 vs -6
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Kompmallen 6.6

Inlägg av n00bn »

Dakkadreads ger för lite minus alltså. På tal om saker som skjuter som fan, Autocannon havocs är också sån enhet som är alldeles för bra för sin komp . Jag undrar om man inte kunde sätta -2 per autocannon.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Skriv svar