Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av cadelin »

hela chaoslistan ska ha lättnader, johan borde kunna ge en kommentar efter att ha spelat chaos på defcon med

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Yautja »

cadelin skrev:hela chaoslistan ska ha lättnader, johan borde kunna ge en kommentar efter att ha spelat chaos på defcon med
Kanske göra nån slags liknande reboot som Dark Angels?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av the godfather »

tycker som jag sagt innan. att det endast är enheter om 11+ ska ha lättnader. resten blir en rejäl höjning av startkompen.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av n00bn »

the godfather skrev:tycker som jag sagt innan. att det endast är enheter om 11+ ska ha lättnader. resten blir en rejäl höjning av startkompen.
Asså inte för va sån men vem har nånsin spelat med 11+ enheter? Är det verkligen det största problemet med att göra en konventsvinnande chaos lista?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mortarion »

n00bn skrev:
the godfather skrev:tycker som jag sagt innan. att det endast är enheter om 11+ ska ha lättnader. resten blir en rejäl höjning av startkompen.
Asså inte för va sån men vem har nånsin spelat med 11+ enheter?
...
Om ingen någonsin har spelat med dem behöver de bättre komp...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av cadelin »

Om ingen vinner med det dom spelar med så behöver dom bättre komp. Det ska väl balansera ut listor.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av the godfather »

n00bn skrev:Asså inte för va sån men vem har nånsin spelat med 11+ enheter?
jag vill!! men kan inte, för kompen på dem suger getpung
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Jacke »

Mötte en kille som spelade hord Chaos en gång. 60 Chaos marines på 1750 skojar man inte bort. Men som sagt så kanske man skulle ge dem lite snällare komp så att folk överväger att skippa rhino spammet?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Zurken »

Fabius Bile suuuger jetpung, han behöver lite kärlek av kompmallen (speciellt när jag ska spela med honom :P), han förtjänar iaf +1.

Jag menar 160p för en T4 sv3+ kille utan PW och inv. save. I4 svider också om han ska utnyttja sin ID förmåga mot andra karaktärer.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Jimmy Johansson »

Zurken skrev:Fabius Bile suuuger jetpung, han behöver lite kärlek av kompmallen (speciellt när jag ska spela med honom :P), han förtjänar iaf +1.

Jag menar 160p för en T4 sv3+ kille utan PW och inv. save. I4 svider också om han ska utnyttja sin ID förmåga mot andra karaktärer.
Haha, get? ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Skriv svar