Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Mutt »

speedfreek skrev:Vinner man alla matcher behöver man sällan komp...
Förlorar man alla matcher hjälper sällan komp.

Man kommer inte att kunna modifiera kompen på ett sådant sätt att en icke-kompetativ codex plötsligt kommer att ta massa placeringar i kompade turneringar. Kanske skulle man kunna få det om man släppte lös lashen helt, men det hade lett till tråkiga listor och det var väl även det en del av det man ville undvika med kompen. Det man kan göra är att lätta lite så att det blir roligare för dem som trots allt vill spela chaos. Att höja startkompen något tycker jag låter som ett bra förslag, och det utan att man behöver lägga ner allt för mycket jobb på att kompmodifiera upp/ner med en 10% sänkning i snitt.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Snot »

Jag skulle föreslå att lätta upp lashminuset till typ -5, och sen toksänka lash+blasts hårdare bara. på så sätt kan iaf chaos space marines komma in lite i närstrid o göra litegranna.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av the godfather »

låt lashen ligga på jätteminus. höj totalkompen rejält!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av fjugin »

Nej tack, mer lash gör bara spelet trist och mer mech-orienterat.
Lätta hellre något annat (t.ex. icke-ving-prins-HQ:n) eller höj helt enkelt startkompen.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Röde »

Lätta på Lash om det finns fler Slaanesh-enheter i armén än just prinsarna/Sorcerers, men inte annars.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Serpent »

Lash+Blastmaster är ju sååå skojig kombo... Lash och templater är synergi, bara Lash är bara högeligen irriterande.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Zurken »

Röde skrev:Lätta på Lash om det finns fler Slaanesh-enheter i armén än just prinsarna/Sorcerers, men inte annars.
Slaanesh-enheter + lash är väl inte sämre än de flesta andra enheter + lash. Fluff ska mallen inte ta hänsyn till, det kommer direkt att utnyttjas på fel sätt. Sen om man ska lättas upp lash om man inte har några templater i armén har jag ingen aning om, möter sällan lash. De få gånger jag har mött den har det varit i en övrigt svag lista eller när jag själv har en hård mechad lista med bra psychic defence.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Skulliz »

Höj start kompen och lätta obbarnas komp...

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Bruce »

Man vinner inga turneringar med Possessed och Spawns eller Dreads med dubbla vapen som skjuter en i ryggen när man minst vill det.

Sänk kompen för Lash och Obbar , så att det går att få in lite tryck i armén, utan att behöva kompas ner till underground och behöva möta det hemskaste hemska på turneringar.

Ahriman ser man sällan spelas, kanske lite för dyr för sin komp.

Plague Marines är för dyra för sin komp.

sänk monster och fordonsminus.

Ge Rhino minus 2.

Ta bort Land Raider minuset på characters.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av DHettNeck »

Att sänka minus på lash/obbar är fel väg att gå. Höj startkompen istället.

Chaos är extremt beroende av transporter och i viss mån monster, låt deras fordonsminus börja ett senare skulle gör mycket också.

PM och berzerkers kompar också på tok för hårt när dom är 11+.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar