speedfreek skrev:Vinner man alla matcher behöver man sällan komp...
Förlorar man alla matcher hjälper sällan komp.
Man kommer inte att kunna modifiera kompen på ett sådant sätt att en icke-kompetativ codex plötsligt kommer att ta massa placeringar i kompade turneringar. Kanske skulle man kunna få det om man släppte lös lashen helt, men det hade lett till tråkiga listor och det var väl även det en del av det man ville undvika med kompen. Det man kan göra är att lätta lite så att det blir roligare för dem som trots allt vill spela chaos. Att höja startkompen något tycker jag låter som ett bra förslag, och det utan att man behöver lägga ner allt för mycket jobb på att kompmodifiera upp/ner med en 10% sänkning i snitt.
Jag skulle föreslå att lätta upp lashminuset till typ -5, och sen toksänka lash+blasts hårdare bara. på så sätt kan iaf chaos space marines komma in lite i närstrid o göra litegranna.
Nej tack, mer lash gör bara spelet trist och mer mech-orienterat.
Lätta hellre något annat (t.ex. icke-ving-prins-HQ:n) eller höj helt enkelt startkompen.
Röde skrev:Lätta på Lash om det finns fler Slaanesh-enheter i armén än just prinsarna/Sorcerers, men inte annars.
Slaanesh-enheter + lash är väl inte sämre än de flesta andra enheter + lash. Fluff ska mallen inte ta hänsyn till, det kommer direkt att utnyttjas på fel sätt. Sen om man ska lättas upp lash om man inte har några templater i armén har jag ingen aning om, möter sällan lash. De få gånger jag har mött den har det varit i en övrigt svag lista eller när jag själv har en hård mechad lista med bra psychic defence.
Man vinner inga turneringar med Possessed och Spawns eller Dreads med dubbla vapen som skjuter en i ryggen när man minst vill det.
Sänk kompen för Lash och Obbar , så att det går att få in lite tryck i armén, utan att behöva kompas ner till underground och behöva möta det hemskaste hemska på turneringar.
Ahriman ser man sällan spelas, kanske lite för dyr för sin komp.