Chaos Daemons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Chaos Daemons

Inlägg av HeadWar »

Styranimon skrev:Nej, jag menade mindre minus, för enligt den instruktionen ska man ju inte få
-2 för de 3 första Bloodcrushers i den andra eller den trejde enheten ;/
Minusen är för totala antalet Bloodcrushers i armén, inte per enhet, vilket inses enkelt av att minusen täcker mer än åtta modeller... Men visst borde det förtydligas.

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Okej, tack så mycket för hjälpen :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Känns lite som att demoner blir alldeles för hårt kompade när de har en auto-förlust mot en av arméerna i spelet? Halmstadturneringen har ca 25% grey knights, halvkul när man spelar demoner som inte ens får deploya mot dem.

Tänkte sätta mig och gå igenom lite småsaker som jag tycker kompar för mycket men har inte tid just precis nu. Blir lite senare i veckan.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jag och andry grey satt och pratade om detta påvägen hem från turneringen (vi båda spelade GK i halmstad). Borde man inte kunna ge Demonspelaren lite pluskomp automagiskt ifall han möter grey knights? 10 + eller kanske 20+ i mallkomp? För precis som du säger är det en rejäl uppförsbacke för demonspelaren med warpquake och reroll to hit.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Jacke

Inlägg av Jacke »

n00bn skrev:Jag och andry grey satt och pratade om detta påvägen hem från turneringen (vi båda spelade GK i halmstad). Borde man inte kunna ge Demonspelaren lite pluskomp automagiskt ifall han möter grey knights? 10 + eller kanske 20+ i mallkomp? För precis som du säger är det en rejäl uppförsbacke för demonspelaren med warpquake och reroll to hit.
Problemet är att Daemons har så sjukt många builds som de autoförlorar mot. Exempelvis Officer of the Fleet IG, Null-Zone Marines, Stealerspam, Venomspam, helmechat med mera. Jag tror att det skulle bli väldigt komplicerat att anpassa kompen efter motstånd.

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Jacke skrev: Jag tror att det skulle bli väldigt komplicerat att anpassa kompen efter motstånd.
Det tror jag också, kort sagt.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Den bättre lösningen är nog att ge DoC lite bättre komp överlag (dock ej på fate weaver och/eller crushers - listor).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Snälla till komp på Tzeentchheralds och Fiends så packar jag gärna upp demonlådan som fått stå i skamvrån sen debuten.

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Tycker också att kompen kanske borde vara aningen snällare. Innan den senaste ändringen tyckte jag att den var rätt bra, även om man kunde få in en rätt hård fate/crusher-lista på komp 38. Det kanske borde ligga kvar men en del annat skulle kunna få lite snällare. Något mer som ger plus/inte minus (än bara nurglings och furies) skulle också nog vara bra också.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

lurräven skrev:Snälla till komp på Tzeentchheralds och Fiends så packar jag gärna upp demonlådan som fått stå i skamvrån sen debuten.
Du menar de två näst bästa valen efter Fateweaver och Bloodcrushers? :)

Skriv svar