De har inte Combat Tactics...Mutt skrev:På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?
Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Blood Angels
Det tappar väll bara combat tactics om de lyckas få in red thirst?HeadWar skrev:De har inte Combat Tactics...Mutt skrev:På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?
Så 1 av 6 gånger har dom inte combat tactics..
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
De har aldrig combat tactics. Det är And they shall know no fear som de tappar om de blir blodgalna.Kerrai skrev:Det tappar väll bara combat tactics om de lyckas få in red thirst?HeadWar skrev:De har inte Combat Tactics...Mutt skrev:På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?
-
Silversixx
Headwar var marine-nördig... Du tänker på combat squadsKerrai skrev:Det tappar väll bara combat tactics om de lyckas få in red thirst?HeadWar skrev:De har inte Combat Tactics...Mutt skrev:På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Att vara naiv nog att inte ge prästen minus för att han "ska" gå med AM är lite lustigt. Prästen är sjukt prisvärd och tillför väldigt mycket till armén. Speciellt eftersom han kan förflytta sig dit han behövs mest.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
vanliga assaultmarines är knappt spelbara, utan bil dör dom baraMutt skrev:På vilket sätt är blood angels assaultmarines mindre spelbara än övriga marines assault marines?
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Gonka Koff
Om man tänker okompat, -är det inte då så att BA är ganska dåliga utan prästerna, och att kodexet är designat så att det mesta i armén skall ha furious charge & FnP för att den skall vara kompetitiv?
Kanske skall man betrakta prästerna ungefär som farseertrollning hos eldar eller faith acts hos WH? dvs nägot om behövs för att en annars underpresterande armé skall komma upp till en nivå jämförbar med de andra?
Nidsen har ju också FnP för det mesta, och toxin sacs kan man jämföra med furious charge, vilket alla orker har osv osv.
Observera att jag skrivit det som frågor, då jag inte känner mig ha fått nån vidare kläm på BA ännu.
Kanske skall man betrakta prästerna ungefär som farseertrollning hos eldar eller faith acts hos WH? dvs nägot om behövs för att en annars underpresterande armé skall komma upp till en nivå jämförbar med de andra?
Nidsen har ju också FnP för det mesta, och toxin sacs kan man jämföra med furious charge, vilket alla orker har osv osv.
Observera att jag skrivit det som frågor, då jag inte känner mig ha fått nån vidare kläm på BA ännu.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Du har en poäng helt klart. Men om du spelar vanliga marines så är BA exakt lika bra på det som vanliga marines. Det som gör BA bra är fast tanks och dread spam. Kan hålla med om att assault marines behöver prästen för att bli bra, men inte armén som helhet.Gonka Koff skrev:Om man tänker okompat, -är det inte då så att BA är ganska dåliga utan prästerna, och att kodexet är designat så att det mesta i armén skall ha furious charge & FnP för att den skall vara kompetitiv?
Armén innehåller ju redan det mesta som finns i Marine-boken, plus att alla fordon med Rhino-chassin är fast.
Redan där känns BA "bättre", och då har man inte tagit en enda präst.
Det tråkiga är väl att listan som så tyvärr inte uppmuntrar till en massa jump infantry utan mer till mech-spam, vilket inte alls känns som BA.
Redan där känns BA "bättre", och då har man inte tagit en enda präst.
Det tråkiga är väl att listan som så tyvärr inte uppmuntrar till en massa jump infantry utan mer till mech-spam, vilket inte alls känns som BA.
-
Gonka Koff
Men om man kör mech-spam som tema har man ju inte så mycket som kan slåss, följdaktligen borde då prästerna inte vara så bra i en sådan lista ändå?
Sen undrar jag om det verkligen stämmer att kodexet uppmuntrar till mech-spam... visst gör den det för att det blir KUL att spela med en massa snabba fordon - men BA fordon är ju "svindyra" (jämfört med alla kodexar som kommit efter Eldar), så speciellt BRA är det kanske inte?
Sen undrar jag om det verkligen stämmer att kodexet uppmuntrar till mech-spam... visst gör den det för att det blir KUL att spela med en massa snabba fordon - men BA fordon är ju "svindyra" (jämfört med alla kodexar som kommit efter Eldar), så speciellt BRA är det kanske inte?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham