Nya Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Nya Necrons

Inlägg av Mutt »

Känns lite moment 22 här. Dels är den kanske inte ultimat för necrons med kort range, men samtidigt känns den fortfarande ganska no-brainer att ta.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Nya Necrons

Inlägg av Seregon »

Saker som passar in på det finns det i princip i varje armé men ingen kostar -5. Den är enbart defensiv och även om den påverkar så är det absolut inte spelförstörande.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya Necrons

Inlägg av Zurken »

Seregon skrev:Saker som passar in på det finns det i princip i varje armé men ingen kostar -5. Den är enbart defensiv och även om den påverkar så är det absolut inte spelförstörande.
uh, va? Finns väl inget annat lag som har en upgrade som täcker hela armén är no-brainer , men inte helt 'spelförstörande' utan att få relativt mycket minus?

Det närmaste är väl typ runes of warding för eldarer.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Nya Necrons

Inlägg av Seregon »

Det finns massor av saker som är no-brainer som val. Kanske inte som påverkar hela armén samtidigt, men det var inte poängen jag menade. Dessutom kan i stort sett alla arméer med hjälp av searchlights och liknande förmågor absolut minimera påverkan av Solar Pulse. Nids har inget sådant, men de har å andra sidan ingen eldkraft att tala om de vill utnyttja och orkerna vill även de fram och banka.

Istället för att kompa sönder något som alla kan antingen skydda sig mot eller ignorera (antingen väldigt billigt eller bara genom att spela lite smartare), kompa den lätt och låt oss få lite nytt tänk i armébyggandet såhär 6-12 månader innan 6th edition.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya Necrons

Inlägg av Zurken »

Självklart ska man inte kompa sönder saker, men -5 är väl inte så farligt. Det är fortfarande en riktigt bra förmåga. Jag vet att det finns en del no-brainers, men nästan alla sådana val har man försökt ge en komp som gör att man iaf får ge det en liten tanke innan man tar just det valet.

No-brainers är ju något man vill komma åt med komp så att det blir ett riktigt val istället.
Alexander Merinen

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Nya Necrons

Inlägg av Mag-El »

Att tjata om att Searchlight är en lösning känns som ett ganska fattigt försök att tro att lampor stoppar Solar Pulse. Först och främst måste man se med lampan, det räcker inte med att säga man har en lampa och sen lyser man upp allt. Solar Pulse skyddar jäkligt bra mot Lampor/Acute Senses arméer.

//Magnus

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya Necrons

Inlägg av Zurken »

Lampor löser det värsta, men det krävs ju att man har en rhino att köra fram och offra. Sen är det ju inte 100% chans att man lyckas heller. Acute sences/Night vision hjälper bara marginellt, det tar effektivt sett bort de värsta resultaten, men man vill ändå vara inom 18-20" för att ha en vettig chans att se.
Alexander Merinen

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: Nya Necrons

Inlägg av Malleus »

Zurken skrev:Självklart ska man inte kompa sönder saker, men -5 är väl inte så farligt. Det är fortfarande en riktigt bra förmåga. Jag vet att det finns en del no-brainers, men nästan alla sådana val har man försökt ge en komp som gör att man iaf får ge det en liten tanke innan man tar just det valet.

No-brainers är ju något man vill komma åt med komp så att det blir ett riktigt val istället.
Jag trodde det var att få se lite udda enheter och se till att det inte bara är stenhårda enheter (deathstars etc) som finns på bordet som var målet, inte att "komma åt" no-brainers upgrades i sig.

men i vilket fall som helst så är nog solar pulse en upgrade som alla (icke väldigt specifika builds) necron arméer kommer ta i vilket fall som helst =)

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Nya Necrons

Inlägg av Mag-El »

Zurken skrev:Lampor löser det värsta, men det krävs ju att man har en rhino att köra fram och offra. Sen är det ju inte 100% chans att man lyckas heller. Acute sences/Night vision hjälper bara marginellt, det tar effektivt sett bort de värsta resultaten, men man vill ändå vara inom 18-20" för att ha en vettig chans att se.
Förstår inte hur det löser det värsta? Man kan köra 6" och lysa med en Rhino och då mot ett mål(som man inte ens säkert ser).

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nya Necrons

Inlägg av Snot »

Runes kompar -5, och hjälper mot varannan armé kanske. Pulse känns som den hjälper mot fler arméer, och gör minst lika mycket. -5 låter lagom.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar