Kompmall v6.1
Moderator: Kompmallsansvariga
-
the godfather
Re: Kompmall v6.1
excel 5 kolumner
kolumn 1 kostnad
kolumn 2 enhetsnamn (fetmarkera fordon)
kolumn 3 wargear
kolumn 4 komp
kolumn 5 fordonsminus
i slutet på komp tar man summan av fordonsminus....
skulle gärna lagt upp min mall, men jag ljuger, jag använder inte excel, jag använder excelliknande program på min telefon...
kolumn 1 kostnad
kolumn 3 wargear
kolumn 4 komp
kolumn 5 fordonsminus
skulle gärna lagt upp min mall, men jag ljuger, jag använder inte excel, jag använder excelliknande program på min telefon...
jag lade ju upp ett excel-ark för uträkning. även om det är onödigt avancerat =)the godfather skrev:excel 5 kolumner
kolumn 1 kostnad
kolumn 3 wargear
kolumn 4 komp
kolumn 5 fordonsminus
men det underlättar trots allt. även om det är massa hoppande fram och tillbaka.
- black templars @ time of ending -
Vad heter telefonprogrammet?the godfather skrev:excel 5 kolumner
kolumn 1 kostnad
kolumn 3 wargear
kolumn 4 komp
kolumn 5 fordonsminus
inte av mig iaf jockeJocke Rapp skrev:Det efterfrågades en mer detaljerad/komplicerad mall så det gjorde vi. Vill man ha en mindre komplicerad mall kan man ju använda en gammal version...
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Silversixx
Jag kanske är trög och lite efterbliven. Men benämningen "-0,5 every third model in each unit (starting with the 5th)" betyder för mig att till och med den fjärde figuren så händer inget, men den femte kickar igång minuset. Alltså för de flesta codexar så ger ett standardköp på fem gubbar först eventuella minus för enheten i sig, och sen automatiskt, som i detta fallet, ytterligare minus 0.5.
Jag antar att jag har rätt, men efter ett hot om -20 för felaktig komp så är jag inte sugen på att chansa...
Jag antar att jag har rätt, men efter ett hot om -20 för felaktig komp så är jag inte sugen på att chansa...
-
the godfather
lite sent svar kanske... iSpreadsheet. finns båd gratis (enda skillnaden begränsat med rutfält) eller köp.
och det är rekommenderat!!!!
och det är rekommenderat!!!!
var 3e gubbe efter den 5e ger minus -0,5Silversixx skrev:Jag kanske är trög och lite efterbliven. Men benämningen "-0,5 every third model in each unit (starting with the 5th)" betyder för mig att till och med den fjärde figuren så händer inget, men den femte kickar igång minuset. Alltså för de flesta codexar så ger ett standardköp på fem gubbar först eventuella minus för enheten i sig, och sen automatiskt, som i detta fallet, ytterligare minus 0.5.
man börjar räkna vid den 5e skulle jag läsa det.
eller efter ... så den 7e eller 8e i en enhet ger -0.5. sen den 10e eller 11e.
- black templars @ time of ending -
- speedfreek
Eller den sjätte och den nionde...
Så håller med om att det blir otydligt.
Så håller med om att det blir otydligt.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Om enheten t.ex ger -0,5 i grund och -0,5 for every third model (starting with the fifth) blir det såhär:
5 gubbar: -1
6 gubbar: -1
7 gubbar: -1
8 gubbar: -1,5
9 gubbar: -1,5
10 gubbar: -1,5
11 gubbar: -2
5 gubbar: -1
6 gubbar: -1
7 gubbar: -1
8 gubbar: -1,5
9 gubbar: -1,5