Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Guard

Inlägg av HeadWar »

Anton skrev:Astropath är säkert bra vissa matcher men det är inte alltid bra att reserverna kommer in fort. Och återigen problemet med att HQ:t blir för dyrt.
Minuset förutsätter ju givetvis att du köper honom till en armé som har glädje av att få in sina (outflankande) reserver fort.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mortarion »

Officer of the Fleet skall absolut inte skall ha mindre minus än vad han har nu. Han är den överlägset bästa advisorn. Och väldigt spelförstörande mot Daemons.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Power Fist på CCS är typ copy-paste-fel från PCSen där men kan ha multipla modeller med Power Fists, det skall inte vara dubbelt minus för modeller med två Fistar.

Kan se över övriga minus för CCS.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Imperial Guard

Inlägg av Papa D »

Förutom CCS tycker jag att IG kompen ser helt ok ut... jag tycker de e trist att psykers kompar så INIHELVETE dåligt, jag förstår varför men, det skulle vara kul att kunna spela med dom, Aja får bli i okompat klimat =)
Skitbra jobbat Katarsis å Jocke.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Apelsin
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 sep 2009, 12:29

Re: Imperial Guard

Inlägg av Apelsin »

Har varit borta från hobbyn ett tag, det här kommer göra det mycket lättare att komma tillbaka ner i träsket och förhoppningsvis ut på en turnering också. :D

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

commisar minuset borde vara beroende av hur många inf squads det finns i platoonen.

Typ:
2 inf squads ger -1 för commisar
3 inf squads ger -3 för commisar
4 inf squads ger -6 för commisar
5 inf squads ger -10 för commisar
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Nefrums skrev:commisar minuset borde vara beroende av hur många inf squads det finns i platoonen.

Typ:
2 inf squads ger -1 för commisar
3 inf squads ger -3 för commisar
4 inf squads ger -6 för commisar
5 inf squads ger -10 för commisar
Sund tanke. Jag är tveksam till om det behövs något minus alls om man bara har 20 muppar för då är de så lätta att döda av och kommissarien är dyr. 50 man är förstås en helt annan sak. Sen finns det väl ingen vits med att ha mer än en kommissarie per pluton så det borde räcka om den första gav minus.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

@Nefrums: Bra förslag.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Guard

Inlägg av HeadWar »

Efter att ha fått mina Assault Terminators nermalda av dylik enhet kan jag bara instämma, möjligen att minusen är lite väl snälla, för den enheten är snudd på odödlig mot väldigt mycket motstånd.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Anton skrev:Sen finns det väl ingen vits med att ha mer än en kommissarie per pluton så det borde räcka om den första gav minus.
Sant, det borde bara vara första comisarien i en platoon som ger minus.. Det kan i och för sig vara bra att ha fler om motståndaren har nåt som kan snipa den.. typ scout special caracter, mindwar eller vindicare...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar