Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
imp

Re: Nya Grey Knights (work in progress)

Inlägg av imp »

2:a = second, inte Secound

-9 för autocannon dreads är helt klart hårt, det är ju fordonsminus också.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Yautja

Inlägg av Yautja »

-9 är lagom.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Yautja skrev:-9 är lagom.
Jo kanske det. De känns som en riktig no brainer och bör kompas därefter.

Även Dragio/Mordrak tycks vara +1 i de flesta listor. Därför tycker jag att man kan kompa GM och Bro-captains lite snällare så att vi får se lite icke-SC på spelbordet också. Vore ju väldigt tråkigt om Draigo blev den nya Lysander...

Halvar

Inlägg av Halvar »

skummade bara igenom väldigt snabbt men borde inte saker som dreadknights ha ett litet spamminus? något i stil med -2 second, -3 third dreadknight. siffrorna i sig skiter jag i men principen bakom är det intressanta.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Spontant:

Att listan börjar på 105 är för lågt listan är okay men inte i närheten av IG, SW eller BA. Skulle säga att listan bör starta på c:a 110

Mordrak kompar för lite.

Castellan Crowe bör inte ligga på +1 så dålig är han inte

Coteaz alldeles för lågt minst runt 7 eller 8 med tanke på att han kommer med en power som kompar -7 om man ska ha den på Librarian. Sen måste man ha eskalerande minus på varje henchmen enhet som han tar.

Karamazov kompas lite för hårt.

Shrouding och Sanctuary kompas lite för hårt kanske runt -5 var

Inquisitor kompen listan är väldigt rörig ger en specific för varje typ av inquisitor sen se över valen tex om man köper en terminator armour till en ordo malleus inquisitor så ingår det en daemonhammer ger det -2 eller -3 ? Sen tycker jag inte att de ska ge någon + snarare -1 eller 2 och lätta på kompen på andra sidor de öppnar trots allt upp möjligheten att ta Henchmen.

Är purifier kompen genomtänkt?.

En 10 manna med 2 psycannons 4 halberds 2 daemonhammers blir -21 utan rhino.
Är det verkligen realistiskt, antingen ger du squaden ett grund minus i detta fallet -4 vilket kan vara adekvat då deras psychic power är ganska bra och itne bryr sig om hur många de är eller så ger du minus per gubbe du tar inte både och och så mycket. Kompen blir helt off, purifiers är verkligen inte så bra.

Vindicare kompar för lite minst -10

På terminators kompas daemonhammer för hårt tänk på att vanliga terminators kommer med power fists. -1 per daemonhammer räcker nog fint kanske -2 för den första

Strike Squad
Samma sak som med terminators. Daemonhamemrs är för dyrt kompade -2 om den sitter på justicar -3 om mastercrafted. Alla andra -1
-2 för squadden och -1 om de är 10 tror jag räcker.

Interceptor Squad

Samma sak som med terminators. Daemonhamemrs är för dyrt kompade -2 om den sitter på justicar -3 om mastercrafted. Alla andra -1

2x AC Dread med Psybolt ammunition är för hårt kompad -8 med fordonsminus är lite för mycket. Om man ska jämnföra med liknande (rifle-dread ger -3 och longfangs ger -7). Runt -6 tror jag är mer lagom eller -6 för första, -7 för andra och -8 för tredje kanske, med -1 ytterligare för venerable.

Razorback lite dyr
-3 i grund och -1 eller 1,5 för psybolt ammunition

Resten ser okay ut finns säkert nått att fixa till lite här och var

Jacke

Inlägg av Jacke »

kombat skrev: Castellan Crowe bör inte ligga på +1 så dålig är han inte
Jo, han är så dålig. Han är inte IC så han kan inte gå med en enhet. I närstrid är han totalt meningslös precis som vanliga Brotherhood champions. DC Tycho ger väl +? Han är en liknande karaktär fast trots allt lite bättre än Crowe i närstrid, samt att han inte ger fienderna massa fördelar.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med kombat jättemycket om allt han säger, förutom att jag tycker att Crowe faktiskt är jättedålig och att Vindicare inte är så jäkla bra.

Och framförallt, med så enorma minus som många enheter får så är det mycket viktigt att tänka på startkompen. Ni kanske har balanserat alla enheter perfekt mot varandra, men de ger långt mycket mer minus än motsvarande val i andra codexar. Startkompen måste vara minst 110, med tanke på att det är en klen codex också, helst runt 115-120 med nuvarande minus.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jocke Rapp skrev:Jag håller med kombat jättemycket om allt han säger, förutom att jag tycker att Crowe faktiskt är jättedålig och att Vindicare inte är så jäkla bra.

Och framförallt, med så enorma minus som många enheter får så är det mycket viktigt att tänka på startkompen. Ni kanske har balanserat alla enheter perfekt mot varandra, men de ger långt mycket mer minus än motsvarande val i andra codexar. Startkompen måste vara minst 110, med tanke på att det är en klen codex också, helst runt 115-120 med nuvarande minus.
Jag håller med. GK är en mycket sämre codex än exempelvis Daemons eller Dark Angels och borde därför ha mycket högre startkomp än dessa så att de har någon vinstchans.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Jag tycker absolut dom behöver högre startkomp än Daemons iaf så dom har nån chans mot Demonerna :D
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Yautja skrev:Jag tycker absolut dom behöver högre startkomp än Daemons iaf så dom har nån chans mot Demonerna :D
Det handlar inte om att vinna, för det gör de garanterat ändå. Det handlar om att vinna utan att tappa modeller (för att spegla fluffet). En bra idé om man vill uppnå detta är att ge + i komp för Dark Excomunication.

Låst