Gamers Weekend 25-26/1 2014

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Land_Raider
Inlägg: 493
Blev medlem: 15 okt 2008, 07:07
Ort: Malmö

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Land_Raider »

Spelar väldigt gärna en subkompad turnering.
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Hylander »

Jimmy jag förstår att du inte gillar okompat men varför totalvägra något annat. Om vi nu ställer oss på var sin barrikad utan tillstymmelse till att kunna tänka oss att gå lite halvvägs så kommer vi inte så långt. Jag tycker att en av varje är en slags vettigt kompromiss men det är för att jag är villig att kompromissa inte för att jag gillar okompat. Jag har näst intill samma känsla som du förmedlar fast åt andra hållet. Dock vill jag inte köra: "låter mest vinner".

Oavsett vad Kinna folket gör så är det just arrangemanget som gör deras tillställningar lysande så feppla inte för mycket med spelet. Alltså hellre två okompade eller två sub kompade än massa konstigheter. Där jag dock väljer en av varje för att alla skall få lite extra kärlek och jag inte bara skall tänka på mig själv, ja det sista var en liten känga men jag älskar dig ändå Jimmy.

Och vill någon ha hjälp med hur subkomp ter sig så hjälper jag, precis som Per, gärna till.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Hylander »

Oh kom just på.

Vill ni vara lite originella testa då att köra enligt regelboken med terrängen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Dugg
Inlägg: 51
Blev medlem: 08 apr 2011, 19:44

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Dugg »

Hej Guys,

What about squadrons? I'm guessing you can take a squadron of 3 tanks as it is still one slot?

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Poet »

Så länge jag har tillräckligt med figurer att spela denna turnering (dvs upplägget ändras på något sätt) så lär jag komma.. gillar M-Wolf turneringarna..

Men om de blir sub-komp så kommer Hylanders och Lill pers mobiler ringa dag som natt.. nu när dem så snällt erbjudit sig att för-kompa min lista ;)

(problemet med sub-komp är inte sub-komp.. det är att västkusten och ostkusten har helt olika uppfattningar om vad som är hårt)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Hylander »

Poet skrev:(problemet med sub-komp är inte sub-komp.. det är att västkusten och ostkusten har helt olika uppfattningar om vad som är hårt)
Se det inte var som är hårt utan att detär relativt annat. Vid subkomp brukar tröskeln ligga riktigt snällt (tänkt LBK komp 0 eller 1) men om arrangören istället vill ha subkomp men hårda listor (lbk 2+) så behöver man bara gå ut med detta också kompas det därefter. Subjektiv komp är bara relativt alls listor.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av MFL »

För en ignorant:

Vad är Highlander comp?
Mattias Lindeberg

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Halvar »

there can only be one - of every choice. typ.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Hylander »

Den gamla goa 80-tals rullen med Christoffer Lambert i huvudrollen. Nostalgi...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av MFL »

ach so!!!! Då är jag med...

Satt själv och funderade i banor runt Skottland och Singel malt och att det hade med det att göra, så samma slutsats, men olika vägar dit =)
Mattias Lindeberg

Skriv svar