Summerfight 2014

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Max

Re: Summerfight 2014

Inlägg av Max »

Inga LoW, Ghaz är bannad pga det.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:Vafan var du tvungen att nämna GK delen... ;)
Inte raketforskning direkt ;)
Coteaz + 6 mördare+trollgubbe i crusader med psybolt och en psyback till det. 6 warpcharges, finfin countercharge och bra scoring. Vad mer kan man önska?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Olof tog min ide... Tillbaka till ritbordet ^^
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

refabricated skrev:
Hylander skrev:Vafan var du tvungen att nämna GK delen... ;)
Inte raketforskning direkt ;)
Coteaz + 6 mördare+trollgubbe i crusader med psybolt och en psyback till det. 6 warpcharges, finfin countercharge och bra scoring. Vad mer kan man önska?
Trollgubbe? 150 poäng libbe (värt?) eller tror du att du får in en inquisitor till med den mallen?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

10p psyker.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

LillePer skrev:10p psyker.
Den hade jag glömt bort...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Något som är lite kul med mallen och Psykers är ju att man måste se till att sina utnämnda Psykers (om man har för många WCs) överlever. Så en 10p Henchman är nog mycket lättare att se till att denne överlever än enhetens Psyback t.ex.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Spelbjörn

Inlägg av Spelbjörn »

Om det är en "myshelg" som är själva grundtanken, uppmuntras spelare att ta med "så snälla listor som möjligt" eller är det "så hårt som möjligt enligt mallen" som är standard i ert klimat? Det är exempelvis en ganska stor skillnad på en AS-lista (SoB) som har Celestine som HQ och en lista som har en Canonessa, även om bägge är okej enligt Flabbergast.

Kimich

Inlägg av Kimich »

@spelbjörn
När det kommer en ny kompmall så brukar många ha i tanke att försöka opta inom mallen, tror inte många tänker på det utan gör det av gammal vana.

När det kommer till AS så kan du nog go al in med mjukosten då den inte kommer vara i närheten av ost i jämförelse med andra arméer. Det går inte att osta med systrarna, har aldrig gått och kommer nog aldrig att gå, speciellt inte med highlanderkomp. Om någon säger något annorlunda så har dom aldrig spelat AS själva.

/AS spelare.

Spelbjörn

Inlägg av Spelbjörn »

Det jag tänkte på var bara om det verkligen var en "myshelg för gubbspelare" (eller gummspelare i ditt fall då) eller om det blir power-gaming med så optade listor som möjligt enligt mallens restriktioner i alla fall (även om det bara är av gammal vana). Om jag bortser från Garagegamers eller Ostkrokcon så verkar spelare alltid komma med det hårdast möjliga oavsett vad TO skriver i sin presentation. Jag har väldigt sällan sett "for-shit-and-giggles-listor" i de trådar där folk presenterar sina arméer, även i turneringar som vid en första anblick ger sken av att vara väldigt mjuka. Med tanke på restid och kostnader så vill jag bara höra från TO vad som faktiskt gäller. Som jag sagt tidigare, som fluffmongo och "bringer of the mjukost", vill jag inte sabba andras turneringar eller spelupplevelser med att (eventuellt) komma med "fel" sorts lista. Eller ens en lista, spelsätt eller attityd som inte passar in i klimatet i stort...

ps: Din lilla rosa tärning fortsätter att sköta sig riktigt bra ;)

Skriv svar