Gamers Weekend 25-26/1 2014
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014
Tycker det kan va kul me mongoturneringar.. Typ som summerfight.. Men detta e ju lite väl.. Att man bara får ha en av varje unit blir skit konstigt med scoring.. Isåfall får ni ju bara ha 2-3 objektiv som mest.. (Och då inräknat att heavy/fast kommer va scoring i vissa missions) eftersom t.ex necrons har 2 troops choises.. Och helt ärligt så vet iaf jag med mig att jag inte kan bygga en arme på 1850 med de modeller jag har, om jag bara får köra 1 av varje.. Tråkigt att behöva köpa massa bajsmodeller för flera 1000kr (som jag aldrig annars kommer använda) för att medverka på denna turnering.. Var så snälla att tänk om.. Så jag kan medverka!!!
Räknade precis på det.. Å kastar jag in 1 unit av alla mina necrons så fr jag ihop strax under 1500p.. Å då har jag dem dyraste lordsen också..
-
patrik thoren
Vi skall ta ett nytt snack på onsdag så hoppas jag att nya riktlinjer kommer på torsdag eller fredag denna veckan.
Ha en trevlig dag/kväll Putte
Ha en trevlig dag/kväll Putte
Får man önska, vilket man får i december, så önskar jag en helt vanligt subjektiv kompad turnering. Inga krusiduller med galna missions eller dylikt.
Gamers Weekend, och Summerfight för den delen också, borgar för en trevlig turnering där arrangemanget är fläckfritt. Det är just arrangemanget som är Kinnafolkets styrka. Ni har detaljerna i samt det stora i att maten och allt annat är fixat.
Se till era styrkor och ta bort svagheterna och svagheterna är ibland att själva spelandet skall trixas med. Kör subjektivt på vintern och okompat på sommaren, bra stabila mission, så som jag vill se dem såklart
, så tror jag att era turneringar kan, om möjligt, bli än mer populära.
Gamers Weekend, och Summerfight för den delen också, borgar för en trevlig turnering där arrangemanget är fläckfritt. Det är just arrangemanget som är Kinnafolkets styrka. Ni har detaljerna i samt det stora i att maten och allt annat är fixat.
Se till era styrkor och ta bort svagheterna och svagheterna är ibland att själva spelandet skall trixas med. Kör subjektivt på vintern och okompat på sommaren, bra stabila mission, så som jag vill se dem såklart
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Instämmer helt med Pär! Ni har era styrkor och arrangemanget är alltid perfekt.
Men att trixa för mycket med uppläg kan bli tokigt.
Flabbergast kommer nog fortsätta i samma tema med modifikation, det är därför bra som en parallel till er turnering att hålla som Pär sa, sub komp på vintern och okomp sommaren.
Listen to the people!
Hoj!
Men att trixa för mycket med uppläg kan bli tokigt.
Flabbergast kommer nog fortsätta i samma tema med modifikation, det är därför bra som en parallel till er turnering att hålla som Pär sa, sub komp på vintern och okomp sommaren.
Listen to the people!
Hoj!
Jag kontrar Hylander med alltid okompat? Subjektiv komp e mongo.. dem som kompar får ALLTID bättre komp än alla andra (vilket sticker nå OFANTLIGT i (folks?) MINA ögon.. och när man dessutom inte vet vad man kommer få för komp är ännu mer mongo..
Tycker dock LBK-mallen måste ses över för eldar+tau rätt rejält.. antingen kompa mer saker och hårdare i dessa kodexar eller ta bort komp totalt från alla andra codexar (och fortf behålla LBK-mallen för tau+eldar)
Så.. Okompat är egentligen det enda vettiga eftersom det inte finns ngn kompmall som funkar (och subjektiva kompare anser att sina listor är helt sjukt mjuka)
Men men.. inte min turnering.. så anpassar mig efter Putte, Emperor of Kinna.
Tycker dock LBK-mallen måste ses över för eldar+tau rätt rejält.. antingen kompa mer saker och hårdare i dessa kodexar eller ta bort komp totalt från alla andra codexar (och fortf behålla LBK-mallen för tau+eldar)
Så.. Okompat är egentligen det enda vettiga eftersom det inte finns ngn kompmall som funkar (och subjektiva kompare anser att sina listor är helt sjukt mjuka)
Men men.. inte min turnering.. så anpassar mig efter Putte, Emperor of Kinna.
Bitter någon?Poet skrev:Skräder inte orden...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag tror du har fel. Okompad 40k är ett sämre spel än all sorts genomtänkt komp. Inte alls det att jag inte uppskattar det, jag skulle nog faktiskt säga att jag föredrar helt frisläppt 40k framför hårda restriktioner i turneringssammanhang, men det är ju inte direkt balanserat...Poet skrev:Säger att okompat är vettigare än en inte objektivt perfekt kompmall
Nu vill inte jag vara sådan Jimmy, men de turneringar som jag subkompat och även själv spelat på. (Gothcon 2013, GW 2013, Vinterslaget 2013) Så har vi i kompgruppen kompat alla listor utom våra egna. Skickat kompen på alla listor till 3 andra 40k spelare som vi anser ha god uppfattning om spelet. (Mattias, Tröger och Hylander i alla 3 fallen tror jag) Om de själva spelade på sagda turneringar fick de inte reda på sin egen komp. Sen fick de kompa arrangörslistorna så att de matchar de listor vi redan kompat.
Kan man göra detta på ett bättre sätt? Jag tycker inte det...
Sen det eviga att man inte vet vad man kommer få för komp, nej har du ingen uppfattning om hur vi kompar på västkusten eller kan förstå exempellistorna, och dessutom inse att de kommer alltid skilja lite från exempellistorna pga vad folk väljer att ta med sig för listor så kanske du blir bitter när du kommer fram. Men följ råden som funnits (så länge jag kompat iaf) att ta kontakt med komparna och fråga vad listan kan få för komp. Jag svarade på åtskilliga mail och pm inför GC 2013 där jag gav mina tankar och uppfattning om spelares listor och komp. Du kommer aldrig kunna få en bedömning hugget i sten, men det är så nära du kan komma. Prova systemet till fullo innan du ratar det enligt mig, en dålig upplevelse av subkomp Göteborg är för lite för att förkasta den delen av spelet. (med det inte sagt att sub. komp passar alla och det är såklart helt ok)
//Per som tycker sub.komp om man använder det rätt är bästbäst.
Förlåt för att jag flyter iväg från Gamers Weekend ämnet, hoppas på grymt upplägg så jag känner mig lika manad som vanligt att åka på en av Sveriges bästa turneringar!
Sen det eviga att man inte vet vad man kommer få för komp, nej har du ingen uppfattning om hur vi kompar på västkusten eller kan förstå exempellistorna, och dessutom inse att de kommer alltid skilja lite från exempellistorna pga vad folk väljer att ta med sig för listor så kanske du blir bitter när du kommer fram. Men följ råden som funnits (så länge jag kompat iaf) att ta kontakt med komparna och fråga vad listan kan få för komp. Jag svarade på åtskilliga mail och pm inför GC 2013 där jag gav mina tankar och uppfattning om spelares listor och komp. Du kommer aldrig kunna få en bedömning hugget i sten, men det är så nära du kan komma. Prova systemet till fullo innan du ratar det enligt mig, en dålig upplevelse av subkomp Göteborg är för lite för att förkasta den delen av spelet. (med det inte sagt att sub. komp passar alla och det är såklart helt ok)
//Per som tycker sub.komp om man använder det rätt är bästbäst.
Förlåt för att jag flyter iväg från Gamers Weekend ämnet, hoppas på grymt upplägg så jag känner mig lika manad som vanligt att åka på en av Sveriges bästa turneringar!
+1!!!!LillePer skrev:Nu vill inte jag vara sådan Jimmy, men de turneringar som jag subkompat och även själv spelat på. (Gothcon 2013, GW 2013, Vinterslaget 2013) Så har vi i kompgruppen kompat alla listor utom våra egna. Skickat kompen på alla listor till 3 andra 40k spelare som vi anser ha god uppfattning om spelet. (Mattias, Tröger och Hylander i alla 3 fallen tror jag) Om de själva spelade på sagda turneringar fick de inte reda på sin egen komp. Sen fick de kompa arrangörslistorna så att de matchar de listor vi redan kompat.
Subkomp är kungligt bra.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen