Gamers Weekend 25-26/1 2014

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av LillePer »

Nej men kan köra fw,LoC, prins och fylla upp med troops, screamers och hundar. Fortfarande rätt gay. 4lvlar är ändå ca 60% chans att gå mongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Nej men kan köra fw,LoC, prins och fylla upp med troops, screamers och hundar. Fortfarande rätt gay. 4lvlar är ändå ca 60% chans att gå mongo.

Nej, det är det inte, prinsen kan inte ha divination. Samt får väl motståndaren döda en av de där stora sakerna. Det är långt ifrån säkert att du ens får 4++ spellen och sedan ska grimoire igenom (och kairos måste då vara på bordet).

Känns lite väl gnälligt nu alltså. Ta det för vad det är, ta screamerstjärnan och se om du vinner :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag vill verkligen inte spela det. Men vill inte möta det heller. Eller Draigo med 10 paladonger...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag kanske har missuppfattat Gamers Weekend, men om du har ett tablat fluffmongo som ligger på golvet i fosterställning och gråter på andra sidan bordet i runda 3, har du verkligen vunnit då?

daskad

Inlägg av daskad »

Captaingallas skrev:Jag kanske har missuppfattat Gamers Weekend, men om du har ett tablat fluffmongo som ligger på golvet i fosterställning och gråter på andra sidan bordet i runda 3, har du verkligen vunnit då?
Då har man vunnit dubbelt upp!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nej du har inte missuppfattat. Jag vill verkligen att det fortsätter vara myspys på GW, därför ifrågasätter jag restriktionerna för det kommer komma dumma listor. Vilket kommer ge tråkiga matcher. Och vem vill ha tråkiga matcher?

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

kan säga för min egen del att finns det minsta risk för screamerstjärna eller liknande på GW så hittar jag nog på ngt annat den helgen.. har inget emot hårda turneringar men tycker att alla codex borde ha lika förutsättningar att göra lika bra arméer, vilket inte kommer bli fallet med bara highlanderkomp utan andra restriktioner.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Vadå? Hur hårt är det egentligen med Draigo, 10 paladiner, psykanon, apoterkare etc., en tia strike sq. kitade till tänderna, coteaz med henchmen plasmakanon bakom en aegis, en babycarrier etc...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Jag är ju lite seg i huvudet ibland, men... får man ha fler än en om saker går i skvadron? Alltså 3 penitent engines på en heavy post?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Min uppfattning var att Highlander-mode var mer är för att få variation och udda enheter än för att förhindra ost-spam.
Arrangören är tydlig med att de ordnar ett kuddkrig, behövs det då verkligen restriktioner för att ingen ska dyka upp med ett gevär?

Skriv svar