Missions till Gamers Weekend 2013

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

max_elmgren

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av max_elmgren »

Så vad man ska ta för lista till turneringen är det snällaste som finns med bra staying power, så man inte dör håller lika många objektiv och sen vinner i kompskillnad!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

max_elmgren skrev:Så vad man ska ta för lista till turneringen är det snällaste som finns med bra staying power, så man inte dör håller lika många objektiv och sen vinner i kompskillnad!
Jag hoppas på det.

Eller rättare sagt och med allvar; Jag vill gärna se snällare listor till GW. Jag hoppas att kompbedömarna vågar diffrentiera listorna och därmed användar kompspannet bättre än i Varberg (senaste kompturneringen). Nu är detta inte bara kompbedömarnas ansvar utan även vårt, spelarnas, som måste bygga lite snällare listor.

Jag hade gärna sett att kompbedömarna går ut med riktlinjer eller exempellistor. Jag vet att det är ett nedrans jobb med detta så åtminstone ett uttalande om att bedömningen skall vara hårdare och att mjukare listor önskas.

MEN allt detta är bara vad jag skulle föredra. Jag har testspelat lite olika listor som är mjuka mot mjukare motstånd nu i december (ostfesten på SM fick mig att snabbt titta mot GW eller var det mitt resultat på SM.... :roll: ). I vilket fall så har det varit klart roligare matcher där utgången varit klart mycket mer oviss från början. Med andra ord: Aptuttekul!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

War_Cry

Inlägg av War_Cry »

Hylander skrev:
max_elmgren skrev:Så vad man ska ta för lista till turneringen är det snällaste som finns med bra staying power, så man inte dör håller lika många objektiv och sen vinner i kompskillnad!
Jag hoppas på det.

Eller rättare sagt och med allvar; Jag vill gärna se snällare listor till GW. Jag hoppas att kompbedömarna vågar diffrentiera listorna och därmed användar kompspannet bättre än i Varberg (senaste kompturneringen). Nu är detta inte bara kompbedömarnas ansvar utan även vårt, spelarnas, som måste bygga lite snällare listor.

Jag hade gärna sett att kompbedömarna går ut med riktlinjer eller exempellistor. Jag vet att det är ett nedrans jobb med detta så åtminstone ett uttalande om att bedömningen skall vara hårdare och att mjukare listor önskas.

MEN allt detta är bara vad jag skulle föredra. Jag har testspelat lite olika listor som är mjuka mot mjukare motstånd nu i december (ostfesten på SM fick mig att snabbt titta mot GW eller var det mitt resultat på SM.... :roll: ). I vilket fall så har det varit klart roligare matcher där utgången varit klart mycket mer oviss från början. Med andra ord: Aptuttekul!
+1

frigobben

Inlägg av frigobben »

Jag kommer spela en snällare och mer varierad lista en den jag spelade i Varberg senast, trots att det även där var subkomp.

Jag tycker personligen inte subkomp är nödvändigtvis är synonymt med supersnälla listor. Man borde få spela det man vill, inom vissa gränser, och sedan skall kompen se till att det blir rättvist. Skall allting vara snällt, så är det ju bättre med en hård restriktionsmall.

Däremot är det på GW en uttalad önskan om att det skall vara en myshelg med whisky och grejor och då är det väl rimligt att respektera det. Jag upplevde inte samma önskan i Varberg, och kanske inte så många andra heller eftersom ingen hade över 10 i komp. :)

Efter alla debatter om detta tror jag det blir extra viktigt för arrangörer helt enkelt är tydliga med sin inriktning helt enkelt, precis som M-Wolf varit. Det borde kunna tala till folks samveten, i synnerhet när komp är inblandat.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Jag kommer ta med både Landraider och flygare :)
Men bara boltermarines i raidern och sen hoppas jag draken vägs upp av skit som warptalons och mutilators. Samt immobila troops. Hoppas på mellankomp...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

flygare e fegt... Endast mark e det som gäller... (säger jag som angels of death spelare) :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Har funderat ngt under natten, vad är det tråkigaste att möta? Extrem högkomp eller lågkomp?
Min röst hamnar på högkomp, det finns inget tråkigare än att inse att man måste mosa motståndaren fullständigt för att ta poäng.
Min uppfattning om missonsen är att det kommer vara mkt svårt att ta mkt poäng på dem och att komp 20 kommer vara sjukt bra.
Jag skulle gärna se att runt 3p till per mission blev tillgängliga så att mellankomparna inte blir helt tagna i baken av högkomp.
I nuläget är det nästan dubbelt så svårt att ta poäng som i sm(dvs det finns drygt hälften så många p tillgängliga).

För att sammanfatta, är det svårt att ta poäng så blir kompen mkt viktigare. min uppfattning just nu är att man vll ha en skräplista som är seg att döda.
Roligast tror jag turneringen blir om alla hamnar inom spannet komp 5-15. Kanske kan man be alla som inte hamnar här antingen mjuka upp eller hårda till sina listor lite?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev: Roligast tror jag turneringen blir om alla hamnar inom spannet komp 5-15. Kanske kan man be alla som inte hamnar här antingen mjuka upp eller hårda till sina listor lite?
Jag håller inte med om all texten innan men detta kan jag nog tycka är en fin idé. Om inte annat kan spelare uppmanas till att undvika extremerna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

max_elmgren

Inlägg av max_elmgren »

Hade jag bara vetat vad som klassas som rövkass så hade jag bunkrat upp på det direkt! typ tolv tior med gaunts, Warrior prime och massor med pyrovores, och en Tyrannofex

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Du har nog ett recept för en riktig högkompare där ja. Självklart lämnar du väll den stora kanonen hemma på ditt monster, den är ju ostig hö hö.
Alexander Merinen

Skriv svar