Gamers Weekend 25-26/1 2014

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Flogger »

Hylander skrev:Hört rykten om att boys i orkerna skall tolkas som boys och ardboys och därmed två olika val.
Kan se hur ni tänker där. Men om så, finns det andra liknande exempel som skapar fler enheter?
Får man ha 1 demonprins då? Eller 4? (en för varje gud).


Tycker lite synd om systrarna, särskilt nu när de precis fått ett nytt codex :(
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av LillePer »

Verkar fel med boys och ardboyz, de har samma entry i codexen.

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av z3bb3 »

Hur blir det för IG med en Infantry Platoon?
Krav för en Infantry platoon är ju 1 Platoon Command Squad och 2 Infantry Squads.

Får man då välja och vraka fritt i Infantry Platoon, men bara ha en Infantry Platoon,
eller får man inte spela en Infantry Platoon överhuvudtaget eftersom den kräver minst 2 Infantry Squads (dubletter)?
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Pappersbåt »

Då var det dags att plocka upp hinken med ister så man kan smöra för regeringen här hemma så man kan spela gubbspel!

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Flogger »

Hur är det med Imperial Armour? Kommer man få spela IA grejer? :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2401
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Kaptenen »

Vi diskuterar att åka ett gäng från Gotland för att deltaga.
Om det blir så kommer vi med båten till Oskarshamn vid 10:30, och beroende på vädret och vägarna i slutet av Januari till lokalen 3-4 timmar senare.

Går det att anlända så pass tidigt och ändå komma in i lokalen?

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av patrik thoren »

Captaingallas skrev:Vi diskuterar att åka ett gäng från Gotland för att deltaga.
Om det blir så kommer vi med båten till Oskarshamn vid 10:30, och beroende på vädret och vägarna i slutet av Januari till lokalen 3-4 timmar senare.

Går det att anlända så pass tidigt och ändå komma in i lokalen?

Jag förmodar att du menar fredagen....och vi kan säkert lösa något

Med vänlig hälsning
Putte

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av Boggalogg »

Ber om ursäkt att det dragit ut på tiden, men nu ska jag göra ett försök att svara på några frågor
Land_Raider skrev:Kanske en lite för töntig raw fråga men: är en BAAL predator samma sak som PREDATOR ;)
Nu är jag lite osäker, men de har väl inte samma entry? Dvs du köper inte en pred som du uppgraderar till en Baal, utan baalen har ett eget. I så fall är de 2 olika.
Trulsante skrev:Jag har säkert frågat innan men minnet är bra men kort:
hur gör jag som systerspelare som endast har en troop att ställa på brädet när en vanlig FoC kräver minst två troops? Jag får ju inte dubblera...
Här får vi nog göra ett undantag, slå ett slag för jämställdheten och kvotera in kvinnor. Eftersom de är din enda troop får du ta ett extra av den enheten.
Flogger skrev:Bara 1 drop pod också då? Oavsett enhet som tar den? Som med alla transporter?
Exakt
Hylander skrev:Hört rykten om att boys i orkerna skall tolkas som boys och ardboys och därmed två olika val.
Kan se hur ni tänker där. Men om så, finns det andra liknande exempel som skapar fler enheter?
Här gäller samma som för Baal preden ovan, har de samma entry är de samma enhet, dvs endast 1
Flogger skrev:Får man ha 1 demonprins då? Eller 4? (en för varje gud)
En prins är en prins, oavsett färg.
z3bb3 skrev:Hur blir det för IG med en Infantry Platoon?
Krav för en Infantry platoon är ju 1 Platoon Command Squad och 2 Infantry Squads.

Får man då välja och vraka fritt i Infantry Platoon, men bara ha en Infantry Platoon,
eller får man inte spela en Infantry Platoon överhuvudtaget eftersom den kräver minst 2 Infantry Squads (dubletter)?
Det är väl fortfarande bara ett entry? Eller är jag ute och cyklar nu?
Flogger skrev:Hur är det med Imperial Armour? Kommer man få spela IA grejer? :)
Nej, ingen IA

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av LillePer »

Jag tycker grundidén verkar ball. Men det kommer bli hiskeligt brutet utan komp. Vissa arméer kommer utklassa andra. Vilket är jäkligt synd, gamers weekend har varit mys turneringen på vintern, vore synd om det ändras.

War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: Gamers Weekend 25-26/1 2014

Inlägg av War_Cry »

LillePer skrev:Jag tycker grundidén verkar ball. Men det kommer bli hiskeligt brutet utan komp. Vissa arméer kommer utklassa andra. Vilket är jäkligt synd, gamers weekend har varit mys turneringen på vintern, vore synd om det ändras.
+1

Även om jag gillar sub komp så skulle jag säga att
en LBK tröskel på 0 vore bra (eller 1 ).

Skriv svar