Ber om ursäkt att det dragit ut på tiden, men nu ska jag göra ett försök att svara på några frågor
Land_Raider skrev:Kanske en lite för töntig raw fråga men: är en BAAL predator samma sak som PREDATOR

Nu är jag lite osäker, men de har väl inte samma entry? Dvs du köper inte en pred som du uppgraderar till en Baal, utan baalen har ett eget. I så fall är de 2 olika.
Trulsante skrev:Jag har säkert frågat innan men minnet är bra men kort:
hur gör jag som systerspelare som endast har en troop att ställa på brädet när en vanlig FoC kräver minst två troops? Jag får ju inte dubblera...
Här får vi nog göra ett undantag, slå ett slag för jämställdheten och kvotera in kvinnor. Eftersom de är din enda troop får du ta ett extra av den enheten.
Flogger skrev:Bara 1 drop pod också då? Oavsett enhet som tar den? Som med alla transporter?
Exakt
Hylander skrev:Hört rykten om att boys i orkerna skall tolkas som boys och ardboys och därmed två olika val.
Kan se hur ni tänker där. Men om så, finns det andra liknande exempel som skapar fler enheter?
Här gäller samma som för Baal preden ovan, har de samma entry är de samma enhet, dvs endast 1
Flogger skrev:Får man ha 1 demonprins då? Eller 4? (en för varje gud)
En prins är en prins, oavsett färg.
z3bb3 skrev:Hur blir det för IG med en Infantry Platoon?
Krav för en Infantry platoon är ju 1 Platoon Command Squad och 2 Infantry Squads.
Får man då välja och vraka fritt i Infantry Platoon, men bara ha en Infantry Platoon,
eller får man inte spela en Infantry Platoon överhuvudtaget eftersom den kräver minst 2 Infantry Squads (dubletter)?
Det är väl fortfarande bara ett entry? Eller är jag ute och cyklar nu?
Flogger skrev:Hur är det med Imperial Armour? Kommer man få spela IA grejer?

Nej, ingen IA