Din chans att påverka Summerfight

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Hur vill du att Summerfight ska se ut?

Omröstningen slutade 31 maj 2012, 06:14

2000 poäng kompfritt
19
46%
2000 poäng subjektiv komp
22
54%
 
Antal röster: 41

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av Blom »

LillePer skrev:Men i vilket fall som helst så hoppas jag på fint väder till summer fight och mycket trevliga matcher.
Det viktigaste!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av egge »

kombat skrev:
egge skrev:
kombat skrev:Ju fler kompfria turneringar desto bättre!
Nej. Det du skriver är i grund "Ju färre personer som kan får spela på en turnering de tycker är kul desto bättre". Ju mer variation bland turneringarna desto bättre.
Det enda kompen gör att att den hindrar folk att spela med vad dem vill och gör kanske ger mer variation i arméval men mindre variation i enhetsval. MIN åsikt är att jag tycker komp är skittråkigt och förstör spelglädjen för mig därför gillar jag kompfritt. Vad din åsikt är bryr jag mig inte om. Men detta ska inte bli nån komp vs icke komp.
Dock anser jag att det finns alldeles för få kompfria turneringar framför allt i söder.
Självklart skall du få ha din åsikt. Ber om ursäkt för att det lät aggressivt. Jag är bara allergisk mot de extrema åsikterna åt något håll :) Jag tycker det är viktigt att alla får ha tillgång till turneringar dem tycker om. Så kommentarer som "...alldeles för få okompade turneringar i söder" är galet mycket bättre motivering till att ha okompade turneringar än "ju fler okompade turneringar desto bättre" vilket man oftast vet skulle innebära att ett antal spelare inte skulle få spela på den typ utav turneringar de föredrar.
Senast redigerad av 1 egge, redigerad totalt 25 gånger.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av War_Cry »

Jag gillar ju i och för sig GothComp,
men det är ju inte den enda formen av komp.
Och sen kan ju kompen påvärka resultatet olika mycket..
(Sätter man en trökel komp på 0 i den vanliga kompmallen, och ingen annan in verkan på resultaten så är man ju ganska nära kompfritt)

Vilken form hade arr tänkt sig? (om i fall att)


mina 2 cent

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av Olof »

Jag kör gärna det gamla hederliga upplägget. Låg komp och hög stämning!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av BLOODLETTERS »

Förra Summer Fight var hur bra som helst, att ens fundera på att ändra saker känns konstigt men vissa kanske vill ha förnyelse.
Med samma inställning som folk hade förra gången så blir det nog bra vilket som men jag hoppas själv på okompat.

Hur görs det om 6:ed har släppts, för det påverkar väl upplägget en aningen?

Vad jag tror är att inte ändra ett vinnande koncept.
Vad jag vet är att jag ska vara med så jag anmäler mig här och nu ( jag skiter i om det inte går att anmäla sig här, jag SKA vara med )! :wub:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av Boggalogg »

theWatchman skrev:Vore ju najs om man kunde träna för ETC på GW eftersom det bara är några veckor innan.
Skulle vi välja subjektiv komp ser jag inte detta som något problem
the godfather skrev:kommer det finnas pingisbord?
Det blir med största sannolikhet samma lokaler som förra sommaren, och där fanns pingisbord. Men jag vet inte om det finns plats att använda ett...
War_Cry skrev:Vilken form hade arr tänkt sig? (om i fall att)
Det blir antingen helt kompfritt eller med något som påminner om GothCons kompupplägg. Jag kan tyvärr inte svara mer exakt än så, då eventuella kompbedömmare är helt fristående från oss, och det inte har förts några samtal om riktlinjer och liknande
BLOODLETTERS skrev:Hur görs det om 6:ed har släppts, för det påverkar väl upplägget en aningen?
Det hänger mycket på när den boken släpps. Men det mesta pekar på att detta blir en begravning av 5:e boken, sista natten med gänget, last march of the ents osv. 5:th edition kommer troligen att spelas, och då kommer det att drickas gravöl.

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av Gibber »

Jag tycker vi kan ställa in 40k-turneringen och bara spela rundpingis... fast med komp...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Din chans att påverka Summerfight

Inlägg av the godfather »

:wub:
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar