Nos 750pts
Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan
Re: Nos 750pts
Om ni bannar FNP så får ju Death Guard temade arméer inte vara med alls.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Nos 750pts
Känns som att nya hål dyker upp när man sätter restriktioner... Skulle föreslå att ni antingen A. struntar i restriktioner som från början eller B. Kör komp-mallen med tröskel-komp på typ 80.
Båda ger deltagarna möjlighet att förutse vilka svagheter/styrkor som kommer finnas i övriga arméer att planera mot dem samt undviker ett mödosamt arbete att försöka hitta ett system som inte går att "abusa".
Båda ger deltagarna möjlighet att förutse vilka svagheter/styrkor som kommer finnas i övriga arméer att planera mot dem samt undviker ett mödosamt arbete att försöka hitta ett system som inte går att "abusa".
-
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Nos 750pts
Om man tillåter 2+ wounds på en HQ-modell, -då går det väl att spela nids?
Hur blir det för demonerna, jag lite dålig koll på det?
Röde: Plague marines blir nog äckligt bra i detta sammanhang. Räcker det inte med att sätta Mark of Nurgle på death gurdsen istället?
Hur blir det för demonerna, jag lite dålig koll på det?
Röde: Plague marines blir nog äckligt bra i detta sammanhang. Räcker det inte med att sätta Mark of Nurgle på death gurdsen istället?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Nos 750pts
Tja all igen!
Lite restriktions ändringar.
•Jo vi såg att wounden inte kommer att funka så vi kör utan wound reglen.
•Sen tar vi och höjer antal bilar med +1 (så tre toltalt)
•2+ save är endsat för en model man måste ta. Vilket betyder Black templars. Resten får ej ha 2+ sv! och ingen får ha högre än 4+ invo.
•Fnp är förbjuden
•Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 34. Calculate this by adding the Front,
Side and Rear armour values (only count the side side once).
• FOC-kraven är som vanligt. HQ 1-2 Elites 0-3 Troops 2-6 Fast 0-3 Heavy 0-3
Lite restriktions ändringar.
•Jo vi såg att wounden inte kommer att funka så vi kör utan wound reglen.
•Sen tar vi och höjer antal bilar med +1 (så tre toltalt)
•2+ save är endsat för en model man måste ta. Vilket betyder Black templars. Resten får ej ha 2+ sv! och ingen får ha högre än 4+ invo.
•Fnp är förbjuden
•Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 34. Calculate this by adding the Front,
Side and Rear armour values (only count the side side once).
• FOC-kraven är som vanligt. HQ 1-2 Elites 0-3 Troops 2-6 Fast 0-3 Heavy 0-3
-
- Inlägg: 966
- Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44
Re: Nos 750pts
Eller så kör ni med subjektiv tröskelkomp och säger "tack, men nej tack" till alla ostbombare.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Re: Nos 750pts
Ser najs ut.
Det enda som känns fel är att nidz kan komma undan med dubbla tervigoner eller annat snusk nu eftersom det inte finns några begränsningar på hur många monster man får ha med.
Det enda som känns fel är att nidz kan komma undan med dubbla tervigoner eller annat snusk nu eftersom det inte finns några begränsningar på hur många monster man får ha med.
Re: Nos 750pts
Sant, gjorde en lista nu med två tervigoner (en som troop), två hiveguards och en trygon.Skulliz skrev:Ser najs ut.
Det enda som känns fel är att nidz kan komma undan med dubbla tervigoner eller annat snusk nu eftersom det inte finns några begränsningar på hur många monster man får ha med.
Jag är nog mer för en riktigt hög tröskelkomp.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
-
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Nos 750pts
Nu blev det kanske litet knas... 2-woundsregeln tyckte jag blockade på ett bra sätt (nob bikers, TWC, blood chrushers, tyrant guards, farseer+Avatar, Klaw spam hos orker mm.
Kan ni inte ha kvar kravet på max 3 modeller med med max 2 wounds, men tillåta en av dessa att ha hur många som helst?
Jag förstår att det blir knepigt för nids, men det kanske går ändå om man kastar in ett gäng stealers?
Fordonsgränsen tyckte jag också borde fått stanna på max 2, och gräns på 33. det känns onödigt att öppna för holofalkar, trippelprisma. Visst blir det synd om Eldar som blir av med transportmöjlighet, men båtarna känns lite obalanserade. Om dom andra bara får ha 2 rhinos/chimeras borde eldarbåtar inte vara nödvändiga för balansen.
Kan ni inte ha kvar kravet på max 3 modeller med med max 2 wounds, men tillåta en av dessa att ha hur många som helst?
Jag förstår att det blir knepigt för nids, men det kanske går ändå om man kastar in ett gäng stealers?
Fordonsgränsen tyckte jag också borde fått stanna på max 2, och gräns på 33. det känns onödigt att öppna för holofalkar, trippelprisma. Visst blir det synd om Eldar som blir av med transportmöjlighet, men båtarna känns lite obalanserade. Om dom andra bara får ha 2 rhinos/chimeras borde eldarbåtar inte vara nödvändiga för balansen.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- theWatchman
- Inlägg: 2559
- Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Re: Nos 750pts
Detta är ett mycket bra förslag! annars kommer ni få smaka fett med Thunder wolfsGonka Koff skrev:Kan ni inte ha kvar kravet på max 3 modeller med med max 2 wounds, men tillåta en av dessa att ha hur många som helst?
Ännu bättre är kanske:
Up to three models with more than one wound is allowed in the army. From these, up to two may have up to two wounds and only one may have up to three wounds. (Det vore nog ganska fel att släppa in tervigons och Trygons med mera här, med detta kan ju iaf nids köra en Prime).
Re: Nos 750pts
Instämmer angående förändringar på bilarna. Under rådande restriktioner skulle en eldar-bil vara för bra.Gonka Koff skrev:Nu blev det kanske litet knas... 2-woundsregeln tyckte jag blockade på ett bra sätt (nob bikers, TWC, blood chrushers, tyrant guards, farseer+Avatar, Klaw spam hos orker mm.
Kan ni inte ha kvar kravet på max 3 modeller med med max 2 wounds, men tillåta en av dessa att ha hur många som helst?
Jag förstår att det blir knepigt för nids, men det kanske går ändå om man kastar in ett gäng stealers?
Fordonsgränsen tyckte jag också borde fått stanna på max 2, och gräns på 33. det känns onödigt att öppna för holofalkar, trippelprisma. Visst blir det synd om Eldar som blir av med transportmöjlighet, men båtarna känns lite obalanserade. Om dom andra bara får ha 2 rhinos/chimeras borde eldarbåtar inte vara nödvändiga för balansen.
Dock så är det knepigt med wound restriktionerna, de utesluter ju Tyranid warriors, Raveners, Broodlords, Ripper Swarms och Lictors. Saker jag verkligen tycker de stackars nidzen ska få ha med. Annars suger det hårt för dem, då kan de bara köra genestealers.
Det blir en hel del fipplande för att fixa till det och restriktionerna känns som att de inte blir så simpla längre och dessutom finns det nog fortfarande en del hål. Jag tycker fortfarande att det enklaste och rättvisaste är att antingen köra komp-fritt eller hög tröskel-komp med kompmall.