LBK-mallen 40K 6th V1.3

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av LillePer »

Den där horrors dakka listan har ett stort problem. Du har rätt goda odds att ge bort Fnp titt som tätt. Så i slutet av spelet går motståndaren runt med 3/4+ fnp.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Flogger »

Zurken skrev:2 GoU med Biomancy spells ska ge minus. Försök skjuta ut något med T8-10 med 3+ cover och eventuell FnP/It will not die. Tål man så mycket spelar det inte så stor roll att man bara flyttar sig 6" per runda, man kommer fram och blockar objektiven tids nog.
Men då kan man sätta minuset på 2 GUO istället för på Psyker levels.

Men jag ska testspela mer, än så länge har GUOn inte dött i någon match på 1250, men har inte mött Nids eller Grey Knights än.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Zurken »

Att spamma Telepathy heralder är inte direkt dåligt heller. En eller två killar med Divination, speciellt med CSM-allies är jättebra, men man vinner inte på att spamma Divination direkt. Det enda stället där psyk-minuset slår fel är om man spamma Tzeench heralder/Lord of Change, kanske lägga in att varje Tzeench Herald/Lord of Change bara räknas som mastery lvl 1 oavsett vilken lvl de är på.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av refabricated »

Bör man inte släppa 5e tänket med att fordon är ost?

Numera känns infateri mkt stabilar och eftersom fordon blivit mkt sämre men ändå kompar så kan man mer eller mindre skita i antitank. Allt som behövs är massa dakka som potentiellt kan glanca bort transporter samt någon meltaekvivalens för den där enstaka landraidern.

Låt folk spamma fordon igen, just nu har de codexar som har bra anti inf skytte en stor fördel kontra de andra(host host necrons).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av daskad »

Jag mötte Åhs på SoSpring. Fordon är ost. :D
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Ceasar »

daskad skrev:Jag mötte Åhs på SoSpring. Fordon är ost. :D
2+/5++ är ost :D

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av daskad »

Hahah :D

Det var tur som gjorde att min Terminator överlevde, inte ost ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Bör man inte släppa 5e tänket med att fordon är ost?

Numera känns infateri mkt stabilar och eftersom fordon blivit mkt sämre men ändå kompar så kan man mer eller mindre skita i antitank. Allt som behövs är massa dakka som potentiellt kan glanca bort transporter samt någon meltaekvivalens för den där enstaka landraidern.

Låt folk spamma fordon igen, just nu har de codexar som har bra anti inf skytte en stor fördel kontra de andra(host host necrons).
Fordon är inte lika absurda som i 5e men de är långt ifrån dåliga. Låt inte folk spamma någonting..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Lillen »

Folk kanske kommer tycka att jag är dum i huvudet. Men jag skulle nog kunna tycka att doomscythen kan vara med en av de flyg som inte tar minus för första. 175pts för en armor 11 flygare. Vist kan deathrayn vara bra. Men jag tyck dark eldar missilerna är bättre eller orkernas 18st S6 skott med bs3 och twinlinked. Nightscythen förstår jag med transport möjligheterna men doomscythen är dyr och skjuter lite bättre.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

LBK-mallen 40K 6th V1.3

Inlägg av Flogger »

Death-Ray är ju sinnessjukt hård, ID på allt i hela spelet näst intill, samt AP1. Samt kan den skjuta i apkonstiga vinklar. Nej den bör verkligen räknas som en Flyer. Orks har 9 skott (waaagh rundan kan inte räknas till kompen enligt mig) med S6 AP4, samt av10, stor skillnad att kunna dö mot bolters och inte.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar