Eldar 6th ed

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
XecrNist

Re: Eldar 6th ed

Inlägg av XecrNist »

Ja, något sånt är väl det första man tänker på. Council i sig själv är ju drygt men att guide/fortune har 24" i range gör det ännu värre för man kan aggra med dom men ändå boosta mkt annat. Samtidigt så är ju komp 2 på en enhet hårt men är kanske enda lösning i nuläget.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Förstår inte hur man kan tycka seer-council är hårda, de måste slå fram sina krafter, ena halvan av primariskraften är värdelös i ett council, de måste kasta dem med ld 8. Var tredje warlock kommer inte lyckas kasta.
Tar jag en enhet med 10 swooping hawks så kommer de att döda 5 warlocks, och de är billigare.
Själv kommer jag kanske använda warlocks i guardian enheter, om FAQ'as att de får slå fram sina krafter innan man sätter dem i en enhet. Mest troligt kommer de stå och samla damm på hyllan tillsammans med howling banshees, eller proxas som spiritseers.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Flogger

Eldar 6th ed

Inlägg av Flogger »

Fenris skrev:Förstår inte hur man kan tycka seer-council är hårda, de måste slå fram sina krafter, ena halvan av primariskraften är värdelös i ett council, de måste kasta dem med ld 8. Var tredje warlock kommer inte lyckas kasta.
Tar jag en enhet med 10 swooping hawks så kommer de att döda 5 warlocks, och de är billigare.
Själv kommer jag kanske använda warlocks i guardian enheter, om FAQ'as att de får slå fram sina krafter innan man sätter dem i en enhet. Mest troligt kommer de stå och samla damm på hyllan tillsammans med howling banshees, eller proxas som spiritseers.
För det är så himla random att slå fram sina krafter när man har 8 warlocks och 2 farseers?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fenris skrev:Förstår inte hur man kan tycka seer-council är hårda, de måste slå fram sina krafter, ena halvan av primariskraften är värdelös i ett council, de måste kasta dem med ld 8. Var tredje warlock kommer inte lyckas kasta.
Du vet att vi snackar om dom när dom sitter på bikes va? Till fots är dom sjukt kassa och borde inte kompa alls.

På bikes (med fortune som man får 75% av matcherna) dör det 0,74 warlocks när 10*hawks skjuter dom, utan fortune så dör 2,2 warlocks. Har dom fått upp 2+ armour eller boostat och har conceal så dör betydligt färre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

NU vill jag inte påstå att Seer council skulle vra dåligt, men det är lite för random för att vara riktigt effektivt. att inte få de powersen man behöver 25% är riktigt illa det är inte heller bra om man inte får börja mot en shooty lista då ligger seer councilet rätt pyrt på det. Och man kan inte reserva dem heller för de får inte kata sina powers då. Det är en bra enhet men alldeles för oberäkenlig i dagens meta.

gobba

Inlägg av gobba »

Funderar på hurvida wraithknight är lite väl hårt kompad att räknas som 3 fordon.. jag skulle säga 2 bör räcka iom kostnad som man ändå måste betala men många är rädda för något nytt dock är det ju inte värre i min åsikt än landraiders men för dom som ändå tycker han är för hård så 2.5 är betydligt närmare en vettig kostnad iom att alla serpents kostar 1.5 så för helheten så kanske 2.5 fordon är närmare vad andra kan gå med på. Tråkigt att sätta såzan hög ribba på något nytt när man samtidigt tycker att landraiders i te är farliga då det är vad jag är rädd för istället.

Mina tankar alla fall.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

gobba skrev:Funderar på hurvida wraithknight är lite väl hårt kompad att räknas som 3 fordon.. jag skulle säga 2 bör räcka iom kostnad som man ändå måste betala men många är rädda för något nytt dock är det ju inte värre i min åsikt än landraiders men för dom som ändå tycker han är för hård så 2.5 är betydligt närmare en vettig kostnad iom att alla serpents kostar 1.5 så för helheten så kanske 2.5 fordon är närmare vad andra kan gå med på. Tråkigt att sätta såzan hög ribba på något nytt när man samtidigt tycker att landraiders i te är farliga då det är vad jag är rädd för istället.

Mina tankar alla fall.
Tack för dina tankar ;)

vi kommer nog att räkna den första som 2 fordon, sedan varje som 3. Men det måste speltestas lite mer först.

Vi tacksamma för feedback från er som spelar med/mot Eldar vad gäller kompen då vi själva inte hinner/kan spela så det räcker för en bra bedömning.

Lemmy Kilmister

Inlägg av Lemmy Kilmister »

2 Wraith Knights är überbra, borde kompa som 3 fordon styck plus att den andra borde ge generiskt 1 i komp också.

gobba

Inlägg av gobba »

Lemmy Kilmister skrev:2 Wraith Knights är überbra, borde kompa som 3 fordon styck plus att den andra borde ge generiskt 1 i komp också.
1 Wraithknight är jobbig men mycket poäng för 2 skott och det är inte den som är problemet för om den är ensam så tar du bort den lätt men när du måste hantera Sepents också så då blir den mindre viktig.. åsikt är bra men varför anser du den så jobbig? allt handlar ju om att anpassa sig efter vad som spelas och om du inte har vapen som kan hantera den så kanske man ska titta på listan igen eller? den dör inte så lätt men om man kör mirror så borde det inte vara så svårt med 1-2 Wave serpents att ta bort 1..

Dock håller jag med om att 2 st borde straffas lite extra för det är alltid spammet som ska kompas inte enstaka enheter för så farliga är dom inte, sist jag körde så lät min motståndare den bara vara och den hade efter matchen bara dödat några få soldater och 1-2 glancing hits.. hade lite otur men den såg mest farlig ut i den matchen..

Lemmy Kilmister

Inlägg av Lemmy Kilmister »

När jag mötte två så sköt de ut 14 Deathcompany och 30 marines på 3 rundor, plattorna skördade ngt fruktansvärt. sty 10 öppnade tanksen och plattorna förintade gubbsen. Jag körde ingen stenhård lista, men båda hade komp noll och jag hade inte en chans, vi brukar annars spela väldigt tight på samma komp oavsätt listor.

Skriv svar