Jag läser vad du skriver Röde... men jag håller inte med dig. Åtminstone är det inte den uppfattning som
jag har fått av turneringar i vare sig Norrköping eller Linköping. Under de fem turneringar/träffar jag åkt på har jag i det närmaste aldrig sett en lista eller en enhet som varit något annat än det absolut hårdaste som tillåtits. Detta har ju naturligtvis varierat beroende på ifall det varit komp 1, 2, 4 eller fritt (men alltid
det hårdaste enligt komp-gränserna) men som många konstaterar i denna (och liknande trådar) så skapas kompmallen enligt en grundtanke att alla
alltid väljer det hårdaste, värsta och ostigaste alternativet... för något annat finns ju inte! Ifall någon nämner sådana eller föreslår sådana så benämns de som "skräp" och man blir ifrågasatt varför man spelar med den armé eller lista man gör. Att tillställningarna dessutom skulle vara fyllda av trevliga figurer, tja, då hade jag kanske bara otur eller så mötte du nog andra spelare än vad jag gjorde! Rent fuskande spelare anser jag inte vara trevliga... Jämför man det med helgens gentlemen som när man återkommer med sin kaffekopp glatt konstaterar att den närstrid i mitten som en stor del av slaget hängde på INTE gick i hans favör då hans Raptors (jajamän, en skräp-unit) i strid med mina Repentias (ser man på, en annan skräp-unit) minsann breakade eftersom han glömt att hans champion var död, och att vi nu i efterhand gjorde om stridens slutskede. Jag tvivlar att ett liknande beteende hade uppvisats på en kompfri tillställning där resultatet påverkar denna livsavgörande "ranking" som existerar.
Jag hyser stor respekt för dig Röde, såväl för dig som person som för din målningstalang men kanske mest för att du som fluffmongo deltar i turneringsscenen. Jag själv har insett att jag inte klarar av att göra det då... ja, jag kanske borde behålla mina tankar för mig själv, men det är imponerande att
du gör det och som jag skrev i inledningen så kan jag bara konstatera att vi har olika åsikter här.
Flogger - Jag vet om att jag och du har olika syn på 40K när det kommer till den kompetativa sidan men det är alltid trevligt att argumentera med någon som vet att skilja på sak och person i det man diskuterar
Jag ska inte fortsätta mitt "fool's crusade" här (eftersom det bara brukar resulterar i personliga och aggressiva meddelanden från vissa icke nämnda turneringsspelare) och lämnar härmed denna tråd. Jag kan bara säga att jag anser att bristen på uppmuntran av "snällare" listor och "skräpenheter" inte hjälper en redan döende hobby. Vi är aktiva i en nörd-hobby och när vi försöker omskapa den till något som är krasst och tävlingsinriktat så skadar vi bara oss själva.
Spelbjörn