Rankingen uppdaterad

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Papa D »

Det skulle inte bli jämnare av ett sånt system, snarare öppnar det upp för noob bash senare i turneringen. Jag tycker man ska ha en seeding som är ranking anpassad - dvs bäst möter sämst enligt ranking. Då skulle alla "duktiga" vinna stort och snabbt tvingas möta varandra.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Ceasar »

Hmm det ligger nåt i vad du säger.

Svårt med bara 5 matcher att få till något bra system. 6 matchers turneringar har en klar fördel där. Då kan man oftast tappa en match och fortfarande kunna kämpa sig upp också. På fem matcher måste man vinna allt för att ha en suck att komma någonstans i toppen.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Hylander »

Ceasar skrev:Hmm det ligger nåt i vad du säger.

Svårt med bara 5 matcher att få till något bra system. 6 matchers turneringar har en klar fördel där. Då kan man oftast tappa en match och fortfarande kunna kämpa sig upp också. På fem matcher måste man vinna allt för att ha en suck att komma någonstans i toppen.
+1
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Jocke Rapp »

Rankingen är nu uppdaterad.

Jag saknar dock resultat från följande:

Inför TOK team tournament 2013
TOK 40
Shadowgames 2013
Battle of the GoBs 2
Skövde 40k turnering
Väs Endagars nr:4
Flabbergast
Nivren Open

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag kommer inte fortsättningsvis att uppdatera rankingen oftare än såhär.
Om ni vill ha tätare och mer regelbundna uppdateringar så rekommenderar att ni i communityn får fram någon person som är villig att göra det.
Det krävs att man kan en del om SQL och gärna har jobbat med mySql och phpmyadmin. Om man är duktig på php finns det alla möjligheter att bygga en smart funktion för inrapportering.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av kombat »

Katatsis?

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Katarsis »

@Kombat: Du bara antar att jag har jobbat med MySQL och phpmyadmin? Du antar rätt.

Jag kan ta detta om ingen annan känner sig manad.
Jocke Rapp skrev:Om man är duktig på php finns det alla möjligheter att bygga en smart funktion för inrapportering.
Jag jobbar på det. Så förhoppningsvis behöver vi inte rapportera in manuellt mycket längre.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:@Kombat: Du bara antar att jag har jobbat med MySQL och phpmyadmin? Du antar rätt.

Jag kan ta detta om ingen annan känner sig manad.
Jocke Rapp skrev:Om man är duktig på php finns det alla möjligheter att bygga en smart funktion för inrapportering.
Jag jobbar på det. Så förhoppningsvis behöver vi inte rapportera in manuellt mycket längre.
:wub:


Jag tror att det skulle bli kanon om du kunde ta över detta så att herr Rapp får vila i frid ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av kombat »

Katarsis skrev:@Kombat: Du bara antar att jag har jobbat med MySQL och phpmyadmin? Du antar rätt.

Jag kan ta detta om ingen annan känner sig manad.
Jocke Rapp skrev:Om man är duktig på php finns det alla möjligheter att bygga en smart funktion för inrapportering.
Jag jobbar på det. Så förhoppningsvis behöver vi inte rapportera in manuellt mycket längre.
jag är lite synsk :P
hoppas det inte komemr några svarta skepp nu bara :P

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av LillePer »

Jäkla dåligt men variation på efternamn i topp 3 nu...
Men grattis till Jimmy ;)

Skriv svar