Warpstorm 4 - 3-4 September

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av LillePer »

Jag tycker det ska vara svårt att bygga listor gör det roligare. (Vore t.ex. skitkul med 1500/1750 med komptröskel på typ 80)
Men 2000p komp 25 låter bra tycker jag.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av speedfreek »

Serpent skrev:2000 poäng och komp 25 - då blir det väldigt svårt att bygga ordentliga listor...
Jag förstår inte vad svårigheten är?
Att ha 2000p?
Att ha så hög/låg komp som 25?
Att bygga lista i ovant format?

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av BLOODLETTERS »

Warpstorm SKA (i mitt tycke) vara 1750p och 6 matcher (3+3 eller 4+2 pga långväga gäster).

Inte mycket som jag vill ändra till nästa turnering men vissa saker som jag kan komma på:

Höja tröskelkomp från 25 till 30 (hoppas jag snackar om rätt komp här). Innan denna turneringen så var komp ett mycket fult ord och är väl det fortfarande i mitt tycke.

Målnings tävling ungefär som den var dvs inte ställa ut en hel armé utan lite mer av de godaste godisbitarna i gottepåsen. Inga poäng för att målat en viss nivå bla bla bla... Men kanske att man använt minst tre färger på gubbarna,
jo mina black templars var bara vita men det blir bättre tills nästa gång. :twisted:

Långa raster = jättebra! Hinner rensa huvudet, snacka skit med folket osv osv. Dock så sista rasten bara 30min istället för 60min så långväga gäster inte klagar för mycket.
Men skåningar har mer att säga till om saker som händer i SKÅNE för vi har "himmaplan"! :D

Ett (eller flera) sportmanship pris samt kanske ett pris/bonus för att ha högst komp (och då vill jag även ha ett pris retroaktivt :lol: :lol: :lol:) så kanske folk vågar vara lite snällare, eller kanske inte, trots allt 40K vi snackar här! :D

Allt jag kommer på nu.

Edit* Diplom måste vara med, hade jag fått ett så hade det varit uppe på vägen nu och STORT + för att uppdrag ger mer poäng än vad VP gör.

Kolla gärna in tråden för Warpstorm 3 turneringen, skrivit ett mindre examens arbete där om hur jag tyckte turneringen var, hade helt missat Pär's reflektions tråd. :oops:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av Hylander »

HeadWar skrev:
whistler skrev:som folk coh egge har skrivit.
egge != folk :lol:
egge =/= folk

egge = insekt på speed...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av BLOODLETTERS »

Kom igen nu!

Fixa all info och grejer så att man kan anmäla sig nu, tänk om jag glömmer att kolla och missar att få vara med
och leka, öhhh...jag menar spela.

Jag måste vara med på Warpstorm 4! Jag har hämnd att utkräva från Warpstorm 3! :twisted: :twisted: :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av whistler »

BLOODLETTERS skrev:Kom igen nu!

Fixa all info och grejer så att man kan anmäla sig nu, tänk om jag glömmer att kolla och missar att få vara med
och leka, öhhh...jag menar spela.

Jag måste vara med på Warpstorm 4! Jag har hämnd att utkräva från Warpstorm 3! :twisted: :twisted: :twisted:

Våra hackers håller på att finslipa webanmälningen så efter det så kommer vi börja ta upp anmälningar. Skulle tippa inom två veckor
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av Gustav »

Hur ser det ut, blir turneringen av eller?

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av whistler »

Jodå, det blir defintivt av. Vi har bara inte hunnit med att vara ute i god tid. Massa personligt trams som kommit ivägen...
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av whistler »

Nu är turneringens nya hemsida öppen och med den anmälningen!

All info och anmälan hittar ni på:
http://www.Warpstorm.se

Mvh Lord Whistleton
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av pära »

Gäller nuvarande wh-codex eller ed-versionen som kommer om typ en månad?

Skriv svar