Danesks prylar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
danesk

Danesks prylar

Inlägg av danesk »

Tjena alla! Då jag är ny här så kan en kort presentation (förutom den korta jag gjort på rätt plats) vara på sin plats!

Jag är 25 år gammal från centrala skåne och bor nu i eslöv med fru och barn. Jag har hållt på med 40k i ca 12 år just, dvs nästan halva livet! Jag har kört både IG, BA och SM och funderar på att skapa allies i form av Tau (Länge leve 6ed!).

Anledningen till att jag först nu hittar ett svenskt forum är för att jag inte tänker på att söka efter svenska... Google hjälpte lämpligt nog till.

Just nu går min hobby på lite halvfart då jag jobbar på annan ort samt har svårt att hitta en förening jag trivs med här nere. Den förra jag var medlem i var väldigt lokal pga. läget, och den snabba uppfattning jag har av de i Skåne är att de är mycket mer tävlingsinriktade.
Därav spelar jag inte så mycket som jag vill (så om någon från skåne som gillar att spela för att det är kul så skriv gärna, jag är svältfödd...) men jag målar desto mer. Därav har jag fått tid att förfina min teknik!

Jag har nyligen börjat med en ny armé, en SM-styrka. Jag har spelat IG i 9 år, och ville tillbaka till mina rötter lite grann, så jag skapade en armé som är successors till Iron Hands. Mest för att sticka ut lite.

Dåså, om ni skall kunna döma mig, så måste ni se bilder. Det är en del bilder, så är ni förvarnade iaf!

Först, min dreadnought:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Därefter min razorback som förutom målades hade en rätt lång byggnadstid:
Innan färg:
Bild

Efter:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Min LS Storm (Älskar modellen, vet inte om den är värd att spela med)
Bild
Bild
Bild

Ett par från mitt command squad/hounor guard:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Min rhino:
Bild
Bild
Bild

Det var vad jag hade för tillfället... Jag har ett par saker till under kniven samt ett par under penseln, en del är dock lååååånga projekt. Flera saker är dock uppdaterade sen bilderna på de, och jag ska försöka få nya bra bilder på de saker som är fixade.

Om ni har någon kritik gällande dem så skriv gärna! Man kan alltid bli bättre! Nu ska jag fortsätta luska på detta forum!
Jag spelar inte mycket, men målar mer!

Kolla in mina äventyr på instagram:
https://www.instagram.com/rottennurgle/

Användarvisningsbild
Ismeno

Danesks prylar

Inlägg av Ismeno »

Välkommen till forumet!
En trevlig plats att hänga på även om man inte är en turneringsfanatiker. Massa kul grejor du har där, keep'em coming!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Användarvisningsbild
kombat

Re: Danesks prylar

Inlägg av kombat »

Även om vi är några ganska tävlingsinriktade på DMF i Lund så spelar vi också för att ha kul och du är välkommen att prova på (börjat en del nya som inte alls är tävlingsinriktade)

http://www.dmfonline.se

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Ser bra ut det där.

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Snyggt

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Ser inte så tokigt ut, snyggt!

danesk

Inlägg av danesk »

Tack!

Kombat: Ska kolla upp det lite extra, måste dock fixa nya codexen först samt få mer tid över.

Om allt går enligt plan så kan jag visa upp min andra razorback imorgon. Jag har även funderat på hur jag ska konvertera min andra land Raider så att den passar mig.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Mycket stiligt målarjobb. Gillar lystern på kraftsvärdet.

Kom gärna ner till DMF i Lund om du vill spela eller tjata med likasinnade. :D
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

danesk

Inlägg av danesk »

Då är min andra RB klar samtidigt som jag har påbörjat mina nya tacticals! Jag vill inte ha vanliga, så jag använde ett annat kit som grund och blandade in andra delar.

Bilder:

Razorback:
Bild
Bild
Bild
Bild

Polarna:
Bild

Tacticals:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

All kritik ni kan tänkas ha tas tacksamt emot!

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tycker det ser grymt ut! möjligen är extranitarna på bilarna aningen för stora, men de ger också armén ett väldigt unikt uttryck!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Skriv svar