Boggaloggablogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Lottomannen skrev:Jag känner att jag kan relatera i allra högsta grad. Kommer att bli intressant läsning.
Skönt att man inte är ensam om att bara samla på sig!
Grudge skrev:Som långsammålar-kollega ser jag mycket fram emot att se hur din blog utvecklas. Plus, jag gillar Crimson Fists!
Problemet jag har är väl att jag har väldigt lätt för att bara gå förbi min man-cave. I synnerhet sommartid, det blir helt enkelt för varmt med fönster åt syd. Och att jag envisas med att använda washer i flera lager för att få rätt nyanser...
Kaptenen skrev:På tiden! :D
Ska bli roligt att följa din kamp mot det omålade berget!
Ska se om jag inte kan få ihop en bild eller i alla fall en lista på vad som ligger och väntar. Å andra sidan kan det vara skönt att inte veta vad man slåss mot
Nurgle skrev:Härligt :) :) Heja!

Inte blir det sämre av att min favorit bland barnens godnatttsagor handlar om monstret Boggalogg. U had me at hello :)
Där ser man. Mycket har jag kallats genom åren, men kanske inte just monster. Obehaglig var det en chef som beskrev mig, och en en tjej sa "du är den konstigaste chef jag nånsin haft", men aldrig monster.
Ismeno skrev:Heja heja! En del riktigt gamla goa färger där ock. Den som spar han har. ;)
Det är väl totalt 7 burkar av samma modell som Salamander Black och Blood Angel Orange i samlingen. Vet inte i vilket skick de är, vågar knappt öppna dem. De är så fina där de står, och har en lite speciell plats i hjärtat.
Leffegnu skrev:Vadå inte görs sig på nära håll?
Din målning håller old-scholl hög klass! :D
Tack, det värmer!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Sådär, fresh from the airbrush, "bara" att peta dit färg...

Bild

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av holyalex »

har du kört wash genom airbrushen?

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

holyalex skrev:har du kört wash genom airbrushen?
Japp. Först utspädd yriel yellow, sen 2 vändor med biel-tan green. Råkade testa på nånting en gång och kände att det här blir helt rätt nyans av grön. Och så föddes idén att det skulle bli salamanders

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Long time, no see, men nu så. Rauk and Rumble var ju som sagt piskan att få färdigt dreadnoughts, och färdiga blev de! Trodde jag i alla fall, hela vägen till Visby, ända tills vi ställer upp modellerna inför första matchen. Då råkar min klumpeduns till lagkamrat bryta av flaggan till Bray'arth Ashmatle, och då insåg jag att jag missat den. Jaja, sånt som händer.

Bild

Här är de i alla fall, precis innan de packades för avfärd österut. Och inte la jag märke till de omålade, gröna tyranidhuvena på killen längst till vänster...

Jaja, nästa piska framtagen, Gamers Weekend sista helgen i januari. Och för att komma nånstans med mitt plastberg så har jag återigen valt att ta med enheter som inte är målade än. Förhoppningsvis i en uppdatering inom kort...

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

Boggalogg skrev:Då råkar min klumpeduns till lagkamrat bryta av flaggan..
Inga namn nämnda.. :lol:



Snyggt med det gula på det gröna, riktigt läcker grön färg!
Blir det kanske så pass högt lagd ribba att du kör på en lista med fler modeller på GW än på RnR?

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Kaptenen skrev:Snyggt med det gula på det gröna, riktigt läcker grön färg!
Blir det kanske så pass högt lagd ribba att du kör på en lista med fler modeller på GW än på RnR?
Faktum är att det är grönt på gul bas, men tack ska du ha! Och ja, det blir fler modeller nästa gång. Tror listan innehåller 34 modeller, nästan 6ggr fler än sist :shock:

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Gamers Weekend närmar sig med stormsteg, och den här gamla snackisen har äntligen blivit möjlig att bygga. Stort tack till Nas87 och Youndi som mycket generöst donerat de plasmapistoler jag saknat.

Bild

5 Vanguard veterans med dubbla plasmapistoler. Herregetost vad de kunde vara heta! Testat dem 2 matcher nu, och allt bara dör. Även de själva... "Overcharga då, fegis" som jag kan ha sagt till Putte på Gotland så han brände ihjäl sin egen libbe :lol:

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av fauh »

Boggalogg skrev:Gamers Weekend närmar sig med stormsteg, och den här gamla snackisen har äntligen blivit möjlig att bygga. Stort tack till Nas87 och Youndi som mycket generöst donerat de plasmapistoler jag saknat.

Bild

5 Vanguard veterans med dubbla plasmapistoler. Herregetost vad de kunde vara heta! Testat dem 2 matcher nu, och allt bara dör. Även de själva... "Overcharga då, fegis" som jag kan ha sagt till Putte på Gotland så han brände ihjäl sin egen libbe :lol:
Vad hände med cowboyhattarna?

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Youndi »

Och så tackar han mig genom att overcharga varje gång så jag inte får använda All Is Dust -regeln :P

Skriv svar