Min lilla Tau-armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Hejsan!

Jag är helt rykande färsk forum-medlem och nästan lika färsk 40k-spelare och tänkte lite smått att jag skulle dela med mig av Tau-armén jag har börjat med. Har hittills bara hunnit spela små matcher (400p) med några kompisar här i Linköping, men hoppas på att gå upp i fler poäng och att kanske hitta fler att spela med så småningom.

Har hittills fått ihop ca. 800p som ser ut såhär:

Image

Hoppas få möjlighet att spela det mesta av armén i en enda strid snart - har inte ens haft möjlighet att spela min ethereal, devilfish eller broadside än, så det kliar lite i fingrarna att prova! Nästa steg blir nog att måla ordentliga drones till piranhan samt att fixa nya baser till ett par fire warriors och mina pathfinders. Tänkte vänta med att köpa mer grejer tills de nya Tau-reglerna och modellerna dyker upp.

Några närbilder:

Broadside
Image

Image

Devilfish
Image

Stealth suits
Image

Objective markers
Image

Postar vidare här när jag har något nytt av intresse att rapportera :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Röde »

Tycker det ser riktigt bra ut än så länge. Angående splittercamouflagemönstret på Pirayan får du akta dig för att få för små fält. Det blir sällan bra.

Bredsidan och det andra är riktigt Crisp & Clean.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Lottomannen »

Vackert!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

@Röde: Tack för feedback! Håller med ang. pirayan, den blev en liten aning plottrig. Tror i efterhand att det hade blivit snyggare om jag hade begränsat mig till tre istället för fyra färger och skippat den ljusare nyansen. Får se om jag touchar upp kamo-mönstret och läggger på lite weathering när jag blir sugen på att experimentera med sånt :)

@Lottomannen: Tackar!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Flogger »

Ser ju skittrevliga ut! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

@Flogger: Tackar! Känner mig inte ett dugg ledsen, faktiskt!

I väntan på att GW ska få ordning på sina grejer med kodex-update och annat så bygger jag lite krootisar. Planen för färgschemat är just nu orange-aktig hud med någon form av grå nyans på magen. Här väntar mina fyra första modeller, primade och klara:

Image

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Får bli en liten wip-bild på min test-kroot. Kommentarer och tips ang. färgschema och annat mottages tacksamt! Kommer jag inte på något briljant som bör förändras så blir det nog till att måla en bunt till innan nästa uppdatering.

Image

Image

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Claimh_Solais »

Gillar färg temat starkt :) vad är det för färger som används ?

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Till majoriteten av armén är det Fenrisian Grey och Kantor Blue som är primär resp. sekundär färg, med högdagrar i ljusare kulörer. Fick bli lite experimenterande innan jag hittade en kombination som kändes rätt :)

Kroot-experimentet görs med Evil Sunz Scarlet och Slaanesh Grey som huvudsaklig bas.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Serpent »

Ser väldigt bra ut, men bössornas pipor skulle nog må bra av att borras. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar