"Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

"Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Pipkin »

Köpte en gammal Land Raider här på forumet i sommras. Och tänkte göra en miniblogg om "renoveringen" av den.
Jag spelar förhållandevis ganska mycket apocalypse och har tänkt spela den som en Proteus ur IA2 när den är klar.

1. Ursprungligt skick. (Lägg märke till att dozerbladet sitter på undersidan av den och rhino luckorna som jag misstänker ska representera främre lucka för en vanlig LR. Den har också en massa konstiga chaos detaljer som ska bort)
Bild
Bild


2. Har här plockat bort alla chaos grejer, flyttat tillbaka dom delarna som suttit på konstiga ställen, plockat bort rhino luckorna samt pinat laserkanonerna.
Bild


3. Har här skurit isär vagnen inför ultraljudstvätten. Planen var att köra en gång i denaturerad alkohol och en gång i vatten.
Bild


4. Efter första tvätten. Det kommer nog bli en gång till, hade dock hoppats på att det skulle räcka med en körning i denaturerad alkohol, men det kommer antagligen bli en till körning med spriten och ytterligare en i vatten efter det. När jag stod och skrapade modellen så fick jag fram i alla fall fem lager med tidigare färg, så den här bad boyen har nog sett en del i sina dagar...
Bild


Too be continued...
Senast redigerad av 1 Pipkin, redigerad totalt 28 gånger.

Martin
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 10:56

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Martin »

Ska bli coolt att se fortsättningen!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Ismeno »

Du är min hjälte Pipkin![HEAVY BLACK HEART]️
Det här följes med spänning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av the godfather »

Tvätta med ultraljud?
Hur fan funkar det?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk


Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Pipkin »

5. Andra tvätten i sprit klar. Samma sida av fordonet som ovan. Tvätten gör verkligen underverk :)
Nästa steg blir som tidigare sagt att köra alla delarna i tvätten, igen, men med vatten för att bli av med det färgdam och dom små färgstrimlor som blir kvar när delarna torkat efter spritbaden. Beroende på hur vattenbadet går så blir det antagligen till att sätta ihop bettan igen alternativt att torka alla delar för att få bort mer damm innan målningen.

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Ismeno »

Det här är hur cool som helst. Några tankar kring målning? Airbrush? Chapter? Eller vågar man föreslå ett gammalt Imperial guard camo! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Pipkin »

Den kommer att målas så att den passar in i min nuvarande SM armé, Black Templars.
Har dock inte bestämt om den ska bli svart, eller målad gul, som en relik från Imperial Fist dagarna.
Något i det här stuket kanske:
Bild
Bild

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Pipkin »

6. Alla delarna efter "avspolningen". Dammet borta och efter att denna bilden togs så blev det lite mer skrapningar, men i övrigt var jag ganska nöjd.
Bild


7. Påbörjade ihopmonteringen. Stötte dock på patrull med vagnens avgasrör, så jag fick kapa det.
Bild

8. Ihopsatt! Inte riktigt som ny, men med betydligt bättre förutsätningar än tidigare. Nu ska han få torka i några timmar. Förhoppningsvis hinner jag primea den innan det blir mörkt ute. (Sprayar utomhus i brist på bättre utrymme).
Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: "Renovera" en Rouge Trader Land Raider.

Inlägg av Leffegnu »

Kul att ni delar med er av ert krigande :)

Fem lager färg säger sitt om den pjäsen. Skapar historia redan där åt den till er armé som en gedigen trotjänare :)

Kommer bli kul att se hur ni trollar ihop den med färg :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar