Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Tjenare pojkar och flickor , här kommer de komma upp om mina Karoliners (imperial guardsmens) resa mot sm och att nå en högre nivå på målnings bedömningen .Kommer ladda upp allt från saker jag bara finputsat på ,till karolinernas brutala allierade från det kalla norr .

Nu när jag kom hem så satte jag vid datorn och lyckades surfa fram en bra tutorial, på hur jag bra och snabbt kan göra 60mm baser till mina nya heavy weapons squads.Lyckades hitta en skit bra tutorial som både var snabb simpel och billig då man använda de som finns på baksidan av ritblock, detta blev resultatet

(lyckades ej ladda upp bild , så gör nytt försök imorgon)

Tänkte också ladda upp hur mina lascannons ser ut nu , kan säga att jag är sjukt nöjd med dem .

Bild

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Max S »

Har du en länk till tutorialen? Ska bli spännande att se vad du får till längre fram. :)

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 39869.page

Snabbt , billigt och de blev sjukt bra

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Lyckades få lite gjort idag , då jag la en del av kvällen på att bära bord och terräng på GOB så blev de att sitta 2 timmar nu när jag kom hem.

La på lite bitz för att ge mina heavyweapon squads lite mer karaktär
Bild

Limmade lite på min runepriest inför SM

Bild

Och konverterade en dvärg

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Fick lite jobb i helgen då jag haft jobb och skolarbete att göra .Men lyckades ändå dedikera lite tid till att jobba på mina karoliners allierade till ÖSM(öppna svenskamästerkskapet för er som ej vet) .
Väntar nu bara på mitt paket från speltid så jag kan börja måla .

Bild



tänkte också slänga med en bild på en av mina favorit modeller , commisarie storklo Aka Commsiar Yarrick


Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Satt ikväll och fick en idé att använda bitz från mina dvärgar OCH lyckades få till en väldigt snygg variant av meltagun

Bild

La också lite tid på att bygga ihop baserna till mina heavy weapon squads

Bild

Bild

Bild


Fick också klart min run präst till min sw allierade

Bild

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

2014-11-11 Lyckades idag hitta ett effektivt och bra sätt att måla min death korps of krieg på , genom att grunda med khaki från vallejo och sedan gå på med agrax och sen avsluta med en drybrush med beige från vallejo. Lämna gärna kreativa kommentarer , har varit väldigt monotont här så vore sjukt kul om någon/några ville kommentera lite med tips och om de tyckte om vad jag gjort .

Bild

Dedikerade också lite tid till att få klart min Runepriest , blev dock inte helt klar då detta med att koncentrera sig på en sak aldrig lyckas för mig .
Bild

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Röde »

Nu vill jag snart ha en bild som ger en fingervisning om varför du kallar gubbarna för rymdkaroliner.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Ja de vore la tid för de , anledningen vrf jag inte lagt upp någon bild på dem än är för att jag vill finslipa på dem innan jag visar upp dem .
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.

Inlägg av Uhnis »

Här Röde har du en karolin , lyckades med större framsteg äntligen få till den så denna är den ända karoliner med rätt uniform .Ska bara måla trä på lasgunen och ge ansiktet lite mer kärlek .Annars är han klar :)

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Låst