Jacobis Neon Knights

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Jacobi

Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Hello,

Detta är min första skapade tråd, men jag har varit inne och tjyvläst under en längre tid =)

Tog upp 40k-hobbyn igen 2012 efter ett break på säkert 7-8 år. Det var en perfekt tid för mig som gammal Dark Angels-spelare då ny edition med Dark Vengeance släpptes. Köpte direkt två lådor, kollade Tradera var tjugonde minut efter nyupplagda DV-modeller och snart hade jag nog med modeller för att kunna spela både Deathwing och Ravenwing i drivor. Målade kanske en terminator och sen köpte jag en box Tyranid warriors av nån anledning, målade dem och blev fullkomligt uppslukad av the Hive Mind. Jag målade alla möjliga Tyranids i 1,5 år, var lika produktiv som när jag målade skinkar i yngre tonåren och har idag fler nids-modeller målade än alla andra arméer jag spelat sammanslaget...

För några månader sedan fick jag lite dåligt samvete över de stackars bortglömda änglarna som låg och dammade överallt i hobbyrummet. Mättad på nids så gjorde jag ett försök att göra nåt helt annorlunda, både från mina Nids och det mörka, klassiska dark angels green-färgschemat. Jag ville ha kontraster, ljust och mörkt! Resultatet blev The Neon Knights; lysande diskomarines på väg till cirkus!

De tar en evighet att måla; är ingen speciellt tekniskt duktig eller effektiv målare, försöker bara göra min grej och vara stadig med penseln. Behöver lite stöttning för att inte återgå till Nids eller Necrons, vilka jag målar tio ggr så fort. Vill ni möta mer Dark Angels i turneringar?

Användarvisningsbild
Jacobi

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Misslyckades såklart med att lägga upp bilden i första meddelandet =)
Bilagor
Fancy pants
Fancy pants
IMG_1590.jpg (48.24 KiB) Visad 7076 gånger

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Och de första Ravenwing-hojarna. Lutar just nu åt att skapa en färdig Ravenwing-armé på ca 1500 poäng innan jag går vidare med termies och greenies.
Bilagor
Weee!
Weee!
IMG_1860.jpg (93.68 KiB) Visad 7073 gånger

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

flashigt som bara den! fortsätt satsa!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Ja jävlar va nice!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Fan! Ser ju kalas ut!

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Supersnygga!!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
remz

Inlägg av remz »

Vad kul att du har startat en egen blogg-tråd Jacob! :)
Ruskigt snygga (och originella) Dark Angels!
Älskar valet av färger och den teknik du använder.
Har ju sett några av dem i verkligheten, och det är en fröjd för ögat att se på slagfältet ;)

Ser fram emot uppdateringar lite då och då :)

Keep up the good work! :D
There is no escape from chaos...it marks us all.

< Patrik Andersson >

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Stört snygga grejer!! :shock:

Ladda upp dina bilder på www.photobucket.com och sedan kopiera in IMG-länken därifrån här, då slipper bilderna ta plats på forumet som bilagor :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Tack för alla positiva kommentarer!

Länka bilder alltså, då ska vi se om jag lyckas med det:

Image

Sammael blir ett ganska givet val för en RW-armé. Snabb Warlord som kan smita iväg från faror (jetbike med extra tärning för turboboost) och claima objectives när det kniper. Tror han kan göra sig väldigt bra i Maelstrom-missions. Plasmakanon med bs 5 är inte så tokigt. Knappast nån stjärna i CC, men har ändå AP2-svärd och är fearless. Tillsammans med T5, 4+ inv save skilled rider-jink, hit & run och eternal warrior så finns goda chanser att undvika slay the warlord. Huvudpoängen är såklart att han gör troops av bikes, men jag ser potential i mångsidigheten!

Vad har ni för erfarenheter av Sammy?

Skriv svar