En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Röde »

Känns det som att terrängen i sig är värd mödan?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Känns det som att terrängen i sig är värd mödan?
Det är inte målet i sig, utan resan. Att sitta med hobbybröder hela natten och harva i terrängfabrik tillsammans är i sig en fantastiskt härlig upplevelse.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Bilder från turneringen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Piffat upp Galvanic Servohaulers!

Bild

Eller piffat upp - gått in för att smutsa ner och förstöra dem rejält.

Följde Duncans tips på Warhammer TV för glöden (fast med army painters färger och nån extra blå ton). Bra skit den där Duncan.

Bild

Fantastiskt roligt var det. När jag var klar vågade jag steget och kladdade ner hela larvbanden med wet mud (och lite Vallejo mahogny sand). Testade att kladda rätt hårt nertill där banden börjar och sen dra tummen över för att få ner det i skrevorna samt få metalljobbet under att träda fram. Funkade rätt OK.

Bild

Nu är det efterputs av något som speedmålades mitt i natten tillsammans med nio andra betydligt större terrängpjäser. Hade jag gjort det grundligt skulle jag målat allt isärtaget och sen smutsar ner det efter montering. Men vid en översikt ser den rätt bra ut.

Bild

Blev lite silver och glaze / gemstone technical för knappar, lampor etc.

Bild

Körde ryza rust, oak brown, typhus corrosion och silver med svamp (en bit foam från arméväska). Vissa partier blev rätt slarvigt washade så efterstädade med att göra mer massiva partier med typhus för att täcka upp.

Viktigast tycker jag är att inte köra samma lika över hela modellen utan försöka göra variation och vissa områden som är mer anfrätta. Gärna där det blir tomt annars eller där det normalt skulle uppstå skav.

Bild

Det gula är averland sunset och washat med army painters soft tone samt drybrush med skeleton bone.

Bild

Denna washade jag delvis med airbrush, framförallt ovansidan av motorhuven. Som beskrivet i annan tråd blir det lite annorlunda. En nästan bränd ton. Jag gillar det. Dock suger det mängder av wash samt skulle verkligen tjäna på att göra det med modellen i delar. Men kommer definitivt testa den tekniken mer.

Bild

Gillade hur borrens metall artade sig. Inspirerad av Kaptenens hammare på Culten körde jag ännu lite hårdare med Ryza rust på denna.

Bild

Instrumentpanelerna hade verkligen tjänat på mer ”old school” målning med lager på lager men det fick ge vika för speed.

Målet var att ta dem från slarvigt målade och washade till detta på en kväll vilket jag hann.

Jag gillade verkligen hur kul och otroligt enkelt det var att göra skadorna.

Det var länge sen jag målade något enbart för nöjes skull utan att ha någon turnering, deadline eller liknande.

Schweinroligt!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Där satt den!!
Den rätta metallnyansen alltså! :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grymma!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Nya spännande projekt!

Efter nya FAQ så gör jag ny lista och passar på att köpa nytt :)

Bild

Ska testa lite psychers - så beställt lite olika damer. Gillar att måla tjejer för det är ofta så delikata modeller. Hade egentligen sett fram emot att måla Celestine men på grund av nya FAQn får hon vänta tills det kommer plast-systrar.

Köpt lite fler fotsoldater också. En STOR nackdel med IG-modeller som inte är GW är prislappen. Mina Anvil Industries infanteri kostar runt 1500:-. Hade jag kört på GW hade jag kommit undan med kanske 700:-. Meeeen vill man vara fin får man lida pin.

Sen kommer den feta grejen - köpt en tank! Och inte vilken tank som helst - en Octablade :)

Bild

Gillar verkligen denna färgen och även själva modellen. Den ser bara så jädra tuff ut!

Min vision är att tillämpa allt jag lekt loss med hittills - rejäl battle damage, air brush, lera, smuts etc.

Sen är bara frågan om det går att få ihop allt till nästa turre i juni. Med fullt ös på jobbet, båt, ett strikt träningsschema och på något sätt har jag lyckats få ordförandeposten i samfälligheten. Men än så länge känns det görbart.

Ignorance is a bliss :D

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Lite skrämmande det här, det är precis som om du hade hackat min "att-göra-lista"... :D

Har också sneglat på kvinnliga psykers nu ett tag bara för att få en annan känsla i armén och det lutar väl åt just en Raging Hero variant. Vill helst inte ha någon figur som ser ut att vara en dominatrix på väg hem från ett BDSM konvent, vilket tyvärr verkar vara lite av ett tema i modellvärlden.

Jag har också bränt ett antal hundra-lappar.... OK.. Tusenlappar... På olika tillbehör och roliga figurer. Men jag tycker det är värt pengarna att få en annan känsla på figurerna. Egentligen samma sak med Baneblade modellen (och dess varianter). Kostar mycket men sett till antalet timmars underhållning du får ut ur modellen så är det inte så dyr timpeng.

Kör på bara så blir det bra.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det där är en riktigt läcker tank!
Kul att du nu kan använda alla olika tekniker du lärt dig med rost och smuts på en sådan episk modell, det ska bli kul att följa!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

@Rune

Haha, great minds think alike :)
Vore kul att köra mot en spegel-lista!
Stora IG-pansarvagnarna känns lite som IK när de kom. Inte jättekompetitiva men inte helt värdelösa heller.
Fast väldigt stora och tuffa.
Lite lyx för mig att du ligger steget före så jag kan lära av dig.

@Kaptenen

Exakt så, ser fram att sätta ihop allt lärande i en modell.
Och kul att ni båda lovordar den, ser jag fram emot.

Just nu har dock frugan gömt den för mig och hobbyblockat mig så verkar som det blir svårt att komma framåt i närtid.

Skriv svar